Hjälp med identifiering av växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    Hjälp med identifiering av växt

    Har sedan ett bra tag tillbaka en växt i mitt kar som jag inte har en aning om namnet på. Från början var det bara ett par trasig blad som jag satte ner i karet men nu har dessa tagit sig och bildat nya plantor. ´

    Är det någon som har en susning om vad det kan vara för växt så tages tips emot med tacksamhet.
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    En susning har jag, nån Crypto av något slag...
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Jag gissar på en Cryptocoryne wendtii "green". Den är relativt vanlig ute i handeln dessutom.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • elinor
        • February 2003
        • 1323

        #4
        Har varit ute och "gogglat" en liten stund nu och kikat på Cryptocoryne wendtii "green". Precis som ni båda säger så verkar det vara en Cryptocoryne av något slag och "green" verkar ligga väldigt nära till hands. *ler*

        Tack för tipsen *niger*, skönt att veta att det finns folk därute som kan det här med namn osv. Nu vet jag iaf i vilken grupp jag ska leta..

        Tack igen!
        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Tänk på att många Cryptocoryne arter kan varierar rätt rejält i utseende beroende på förutsättningarna i karet. Detta kan ibland göra det svårt att hitta en "exact match".
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • brams
            • June 2003
            • 891

            #6
            håller med henke, men kan till 99% säga att det är en Wendtii green!
            C.Brams

            Check out:
            brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

            Kommentar

            Arbetssätt...