små små framsteg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter Cederberg
    • December 2004
    • 96

    små små framsteg

    Nu börjar det ta fart i min burk, kanske inte med rekordfart men man ser att det blir bättre.

    Nu lite frågor har problem med mina svärds plantor och större anubias, dom får tofs alger på framförallt äldre blad. varför, är det nåt bristsymtom? det kommer nya hela tiden men det känns trist att behöva gallra dom hela tiden?

    Mina crypton verkar ha gått in i nåt sorts dvärgstadie efter mitt experiment med korallsanden, men nu får dom iallafall nya blad, fast dom e små, så jag är hoppfull.

    köpte en althernatea reinekki nu sist och DEN LEVER ännu, har haft dom förr oxå men efter en vecka har det bara varit bladen i toppen kvar... efter två veckor ingenting... Några bra skötseltips?

    Har fått fula bruna alger på hygrophila corymbosan och nån som jag tror heter leuchepala (ser ut som hydrocotyle men är större) mest på blad som befinner sig i mycket ljus... vad gör man åt sånt?

    Min vallesneria stormtrivs och barclaya longifolican har en knopp =)
    Pjc
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Ursprungligen postat av Peter Cederberg
    köpte en althernatea reinekki nu sist och DEN LEVER ännu, har haft dom förr oxå men efter en vecka har det bara varit bladen i toppen kvar... efter två veckor ingenting... Några bra skötseltips?

    Det finns lite råd i denna tråd !

    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Peter Cederberg
      • December 2004
      • 96

      #3
      Och så tar man ett par steg tillbaka och upptäcker att microsorumen gått ner sig helt?

      Vad f.n är det med den nu då?

      Genomskinliga fläckar med svarta kanter och full med svarta trådalger!!!
      Ludvigia repens som trivts en stund börjar oxå visa tecken på att inte må bra? topparna växer å frodas, nåja kommer i allafall nya blad, men stammarna ruttnar?

      Dvs det kommer nya rötter en bit upp på stammen, och så ruttnar biten som är under dom nya rötterna?

      Allt blev dock bättre efter att jag börjat räckna över hur mycket vatten man faktiskt har i karet, antagligen har man överdoserat en aning!!
      Pjc

      Kommentar

      Arbetssätt...