CO2-trycket ökar långsamt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dagge
    • December 2004
    • 188

    CO2-trycket ökar långsamt

    Bytte min CO2 nu i torsdags. Otroligt vad fort växter går ner sig efter bara 4 dar utan CO2. Jaja, bara ge sig på det igen

    Nu till grejen. Efter att fått hem den fyllda flaskan och skruvat på magnetventilen direkt på regulatorn så har jag nu upptäckt att när magneten slår till och stryper flödet så kryper trycket långsamt uppåt på mätaren som visar det låga trycket. Flasktrycket håller sig fortfarande på c:a 80 bar men det är trycket på nålventilen (antar jag) som långsamt ökar. När jag vaknade imorses så hade pinnen snurrat upp över det röda strecket och ända till 0-pinnen där det naturligtvis tog stopp.

    Vad kan detta bero på? Är regulatorn paj som inte håller helt tätt eller vad är det som hänt? Känns lite olustigt detta om man skulle paja regulator värd ett par hundra.
    Senast redigerad av Dagge; 11 March 2005, 23:30.
    Dagge
    Ampblog
  • lipton
    • February 2004
    • 108

    #2
    Ditt problem är kanska vanligt när man fyller på,men du kan vara lugn den blir normal efter någon dag.
    Det blir bra när det torkar !

    Kommentar

    • Dagge
      • December 2004
      • 188

      #3
      Ska jag bara låta den vara eller stänga av flödet från tuben med den stora kranen?

      Har respekt för trycksatta grejer och har fantiserat ihop ett scenario där tryckregulatorn mot magnetventilen brister och CO2 med en övertryck på 70 bar far ut på ett par min vilket resulterar i allt fryser till, även glaset på karet som då spricker vilket i sin tur leder till 200 liter vatten på parketten.

      Är jag paranoid eller kan detta ske? Fler som har erfarenhet av att trycket stiger på detta sättet? Det har fortfarande inte stabiliserat sig nämligen.

      edit: typo
      Senast redigerad av Dagge; 13 March 2005, 08:07.
      Dagge
      Ampblog

      Kommentar

      Arbetssätt...