Alghämmande växter i nytt litet akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • me_trixie
    • December 2004
    • 350

    Alghämmande växter i nytt litet akvarium

    Jag har ett nytt litet akvarium (35 liter) som nu varit igång en månad. Dit flyttade guppyynglen och Astrid (ancistrus). Astrid dog efter ett par dagar... En ny liten mal flyttade in - och dog efter ett par dagar. Trots algtabletter. Skam den som ger sig - två otocinclus inköptes och minst en är död. Akvariet innehåller en hel del växter bl a en jätteälgört som växer så det knakar. Kan den hämma alger så effektivt i det lilla akvariet att amn inte kan ha algätare där alls?
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Om du inte får några alger behöver du inga algätare. Om du får alger är det bättre att ta tag i orsaken än att kväva symptomen.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • me_trixie
      • December 2004
      • 350

      #3
      Jo men algätare är ju väldigt personliga fiskar så en lagom miljö där de mår bra vill jag gärna ha. Så frågan är om älgörten kan vara ett problem?

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Algätare kan äta annat än alger. Även om det finns alger måste dom stödmatas. Nej, din älgört är inga problem.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • me_trixie
          • December 2004
          • 350

          #5
          Tack! Den är ju väldigt fin.
          Algtabletter har jag gett dem.
          Nåt systemfel måste det vara - det kan inte vara en slump att 4 fiskar dött och att det är just denna typen :-(

          Kommentar

          Arbetssätt...