Javaormbunke, hur gör jag nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden2
    • January 2005
    • 434

    Javaormbunke, hur gör jag nu?

    Har precis fått hem många javaormbunkar som jag ska sätta i akvariumet men jag har hört att man bara ska sätta i dem och så fäster de av sig själva när de har flytit omkring? Stämmer verkligen detta?
    Det är så många att jag tex inte kan binda fast dem allihop i min stora mangroverrot/stenar.
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #2
    Jag tror de går bra att sätta ner med som vanliga växter. Min syster har iaf gjort så med sin, o de verkar gå bra
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      det har jag inte hört, men du ska inte täcka deras rotstock med sand/grus... jag sätter ner mina i sanden o de växer ur alla mina akvarium..=)
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • elinor
        • February 2003
        • 1323

        #4
        Det är så många att jag tex inte kan binda fast dem allihop i min stora mangroverrot/stenar
        Du kan inte fästa all "java" lite runt om din rot/rötter/stenar; som en midsommarstångsbindning menar jag

        I mitt kar fäster jag "javan" med ett gummiband (eller liknande) runt en rot eller en sten. Att det fäster av sig självt efter att ha flutit omkring ett tag har jag då aldrig märkt. Släpper det en "gren" hos mig så cirkulerar den tills jag sätter fast den.
        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

        Kommentar

        Arbetssätt...