Foton på alger och diverse frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • carlsson
    • December 2004
    • 48

    Foton på alger och diverse frågor

    Hej!

    Jag tog just lite foton på alger och bös i mitt akvarium.
    Idag är många av växterna bruna och tråkiga, jag vill ha dem gröna och glada! Ska ner till fiskaffären vilken dag som helst och köpa på mig lite saker, är det nåt speciellt jag ska fråga efter? Jag funderar på nya lysrör, men det kanske inte behövs så länge de gamla lyser?

    Vore tacksam för kommentarer kring detta, och framförallt:
    - Bild 4: Är detta ägg från en fisk eller nåt annat? (Finns likadan "klase" längre ner på samma växt)
    - Bild 13: Detta "slem" har smugit sig in mellan pumpen och glaset. Det blir större hela tiden (fanns inget där för en dryg månad sen när jag satte upp karet). Ska jag göra nåt åt det?
    - Bild 9-13 (11 syns tydligast): Jag köpte en rot med en inväxt växt på. Denna har jag lagt ovanpå ett par stenar för dekorations skull, vilket innebär att rötterna svävar fritt i vattnet. Är det bra/dåligt/idiotkasst?

    Choosing the right domain name can be overwhelming. Our personalized customer service helps you get a great domain.


    Total nybörjare på akvarier...
    /andreas
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Ursprungligen postat av carlsson
    - Bild 4: Är detta ägg från en fisk eller nåt annat? (Finns likadan "klase" längre ner på samma växt)
    Ser lite ut som en snäcksäck, har du snäckor i akvariet?

    - Bild 13: Detta "slem" har smugit sig in mellan pumpen och glaset. Det blir större hela tiden (fanns inget där för en dryg månad sen när jag satte upp karet). Ska jag göra nåt åt det?
    Ser ut som vanligt akvatiskt slam. Helt naturligt.

    - Bild 9-13 (11 syns tydligast): Jag köpte en rot med en inväxt växt på. Denna har jag lagt ovanpå ett par stenar för dekorations skull, vilket innebär att rötterna svävar fritt i vattnet. Är det bra/dåligt/idiotkasst?
    Det är så man brukar plantera Javaormbunkar, med rötterna svävande fästa på en rot eller sten.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • carlsson
      • December 2004
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av defdac
      Ser lite ut som en snäcksäck, har du snäckor i akvariet?
      Jupp, har smygit sig in ett gäng sniglar. Tycker inte dem stör speciellt mycket så jag har låtit dem vara... Big mistake?

      Kommentar

      Arbetssätt...