Kommentarer på växtplanering önskas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    Kommentarer på växtplanering önskas

    Skulle gärna vilja ha kommentarer och förslag på ev. förändringar i mina planer kring ett kommande växtkar.
    540 liters akvarium som kan skådas från två håll, därav den konstiga gräsmattan :-)
    men nederkanten på ritningen är huvudsakliga 'framsidan' av karet.

    Större bild finns i mitt fotoalbum

    1. Lileaopsis xx, 2. Riccia Fluitans, 3. Crypt. Bekettii, 4. H. zosterfolia, 5. E. Bleheri, 6. Vallisneria Americana, 7. javamossa på höga rötter, 8. H. polysperma, 9. R. Rotundifolia, 10. javaormbunke, 11. röd lotus, 12. H. difformis, 13. H. polysperma 'rosanerv', 14. Förslag???.

    "Failure does not require planning"
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Efterssom tigerlotus nog måste anses som en solitär så bör den inte placeras i mitten eller längst ut. Prova att flytta in den en bit, kanske byta med javaormbunken?
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Neptun
      • March 2004
      • 719

      #3
      Ursprungligen postat av Tropfrog
      Efterssom tigerlotus nog måste anses som en solitär så bör den inte placeras i mitten eller längst ut. Prova att flytta in den en bit, kanske byta med javaormbunken?
      MVH
      Magnus
      Jag har funderat på det. Det är en vacker växt som jag även skulle kunna tänka mig att ha i gyllene snittet. Just nu hade jag dock tänkt ha "dalgången" där.
      Du tror inte att lotusen kanske skuggar andra växter för mkt om jag flyttar den?
      "Failure does not require planning"

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Om den gör det så är det väl bara att klippa den så att den inte gör det. Enb tigerlotus kan lätt skugga alla växter i ditt kar oavsett var du ställer den. Du måste klippa i vilket fall för att hålla den tillbaka.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Neptun
          • March 2004
          • 719

          #5
          Visst skall jag trimma ner den en hel del, inga flytblad skall det vara. Om bara javaormbunkarna växer till sig så kan det bli en lösning. Men växer inte de oerhört långsamt?
          Får nog köpa till en eller två stora javaormbunkar då.
          "Failure does not require planning"

          Kommentar

          Arbetssätt...