Olika röda växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mohlin
    • January 2004
    • 1487

    Olika röda växter

    För att hämta inspiration (plus att det var långsamt på jobb) gick jag in på defdacs sida o kollade. Nu vet jag inte om jag ska kasta ut akvariet, eller gå hem o "bygga om " när jag tittat på hans bilder, men i alla fall - jag såg 2 röda intressanta saker Ludwigia inclinata var verticillata "Cuba" och Nesaea sp 'Red Leaved'.

    Nån som vet hur svåra de är? Och var i h-e får man tag i dem?? Har inte sett dem hos min handlare här i Danmark.

    Nån annan som har ideer om bra röda växter?
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Den finns runt knuten

    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • mohlin
      • January 2004
      • 1487

      #3
      Mja, defdacs "Cuba" såg ut att vara mer spetsig i bladen, men det kanske bara är inbillning.

      Får rota runt lite.

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #4
        Nesaean kan jag inte rekommendera. Den odlas över vattnet och det finns väldigt få växtakvarister i världen som lyckats få den att trivas under vattnet en längre period.

        Jag fick tag på Nesaean dels från en polare i Florida och dels från en zoobutik här i stan som importerar från Singapore (Arken Zoo, IKANO-huset).

        Ludwigia Cuban köpte jag från Hjortgatan så Tropica borde ha den - dessutom såg jag att Peter Nyman hade 20 välvuxna stängslar tillsalu på annonsmarknaden igår.
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        Arbetssätt...