Vart hittar man KNO3 och KH2PO4?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • St.Anger
    • October 2004
    • 115

    Vart hittar man KNO3 och KH2PO4?

    Tjena!

    Jag hade tänkt börja med DIY C02 + TMG- gödning till mitt 375 liters växtkar. Men man bör ju komplettera TMG med KNO3 och KH2PO4 vilket jag tänkte göra. Men problemet är att jag inte har lyckats klura ut hur man får tag på det än. Har sökt men inte hittat nått. Skulle någon kunna fixa en länk till ett ställe där man kan beställa det eller ett recept? Ska man köpa det färdigt eller gör man det själv?

    Tack på förhand!

    //MVH Christian
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    #2
    http://www.granholmarna.se/PMD.htm här kan du hitta det
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Jag har beställt där ifrån och jag kan varmt rekomendera dig att handla där.
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Mathias-D

        • December 2002
        • 1122

        #4
        www.akvakompis.se har en bäställning på G där ska kolla om det är bra...

        Kommentar

        • Robot
          • February 2004
          • 1174

          #5
          Jag beställde från Akvakompis innan jul.. Tog väl nån knapp vecka och paketet kunde jag hämta ut på närmsta postserviceställe..

          Kommentar

          • Mathias-D

            • December 2002
            • 1122

            #6
            okej, det gorde jag med och ska få beställningen efter att co2 reaktorn har kommit in. Men får väll se..

            Kommentar

            • St.Anger
              • October 2004
              • 115

              #7
              Tack så jättemycket! Beställde från granholmarna och det gick rätt smidigt. Får hoppas att grejerna kommer fram också. =)

              Tack för hjälpen!

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #8
                Kul att läsa att du skickade efter från granholmarna. Hoppas du kommer bli nöjd med dina produkter. Lika nöjd som jag!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • chevelle64
                  • February 2004
                  • 58

                  #9
                  Beställde ingredienser från granholmarna för snart en vecka sen och har fortfarande inte fått nått svarsmail, men jag väntar o ser o hoppas på att det dyker upp snart.

                  Kommentar

                  • chevelle64
                    • February 2004
                    • 58

                    #10
                    Har nu fått mitt svarsmail från bosse o grejerna e på väg. Det måsste ha varit nån mailserver som segade till det.

                    Kommentar

                    • Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

                      #11
                      Det har säkert varit lite fördröjt då det varit massa helgdagar. Förmodar att dom försöker vara ledig då.
                      /Marie.

                      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                      Kommentar

                      • fs_fs
                        • June 2002
                        • 73

                        #12
                        Jag beställde från Granholmarna i söndags eftermiddag, efter en jättekort stund kom svarsmailet med vad det kostade och vart jag skulle sätta in pengarna. Satte in pengarna på söndagkvällen och idag (tisdag) låg brevet med godiset på golvet under brevinkastet - perfekt service!
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100111

                        Kommentar

                        • chevelle64
                          • February 2004
                          • 58

                          #13
                          Tjohoo idag låg avin i brevlådan när jag kom hem från jobbet. Glad som jag blev så for jag te utlämningsstället i högst otillåten hastighet o tro på fan att de hade stängt tidigare idag 13:00 istället för 19:00 bara för att det e röd dag imorgon SUCK!! Ska stå o banka på dörren fredagmorgon för då har jag ledigt. sen blir det hem o göda mina stackars svältande plantor

                          Kommentar

                          • St.Anger
                            • October 2004
                            • 115

                            #14
                            Jag blev mycket imponerad över hur extremt smidigt det gick. Att beställa gick hyffsat lätt trots att jag inte kör med outlook så jag fick skicka ett eget mail. Svarsmailet kom senare samma dag, och dagen efter var det bara att hämta det från posten. Kanonbra! =D

                            Kommentar

                            • chevelle64
                              • February 2004
                              • 58

                              #15
                              Ja då va man äntligen o hämtade ut det efterlängtade paketet o första blandningen e klar o korrekt doserad i karet, så nu e det bara vänta o se om mina växter tycker om godiset de får.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...