LOTUS Blomma?????????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    LOTUS Blomma?????????????

    Nymphaea lotus (Zenkeri )Röd(Röd Tigerlotus)
    Nymphaea lotus (Zenkeri green)(Grön Tigerlotus)

    Jag letar letar letar men finner inte denna underbara växt VAR FINNER JAG DEN????
    Jag bor i skåne och har inte funnit ngn affär med denna växt ännu ngn som kan tipsa mig om var jag kan finna den......
    Maila mig Privat om ngn har den.... peter@haack.se

    Gott Nytt År
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Gå in i närmsta zoobutik som säljer Tropica-växter (måste vara vanligt så nära Danmark) och be dom ta hem dom.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • ch1mpy
      • March 2004
      • 151

      #3
      Alla affärer som har växter från Tropica borde åtminstone kunna ta hem den för växten finns i deras sortiment.

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Enl. de flesta butiker som handlar från tropica skulle denna vara slut eller så skulle jag köpa 10lökar om ingen annan köpte den????
        Vilket pris ligger den på???
        Trodde det var en populärväxt för den e ju grymt vacker att se på tycker jag....
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          Enl. de flesta butiker som handlar från tropica skulle denna vara slut eller så skulle jag köpa 10lökar om ingen annan köpte den????
          Jag förstår att den kan vara tillfälligt slut hos Tropica, men jag förstår inte vad det har att göra med att du skulle köpa 10 lökar om ingen annan köpte?

          Vilket pris ligger den på???
          Som en vanlig Tropicaväxt (30-50 spänn beroende på var du köper).

          Trodde det var en populärväxt för den e ju grymt vacker att se på tycker jag....
          Den är lite jobbig eftersom den blir så stor och skrymmande samt att man hela tiden måste klippa bort alla flytblad, annars tappar den alla undervattensblad och ljuskonkurrerar ut alla andra växter i akvariet.

          Men visst är den vacker.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            #6
            Synd att du inte bodde i Sthlm för då så kunde du ha fått köpa min superstora nymphea lotus zenkeri green av mig. Min kostade runt 50kr då ja köpte den pytteliten.

            /Glenn
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            • ch1mpy
              • March 2004
              • 151

              #7
              EDIT : För långsam igen... värst vad ni var på hugget idag.

              Kommentar

              • Kitty
                • December 2004
                • 50

                #8
                Om man vill ha en lotus blomma i karet hur stort akvarium bör man ha?
                Kör så de` ryker!

                Kommentar

                • defdac
                  • January 2002
                  • 12751

                  #9
                  Man måste låta bladen lägga sig på ytan och en enda lök täckte uppskattningsvis 75% av ytan i min 300-litrare (125x50x50) med flytblad när den började skicka ut blomstängslar.
                  http://www.defblog.se

                  Kommentar

                  • Måns
                    • June 2002
                    • 191

                    #10
                    Jag köpte mina lotus i Stoby, så du kan ringa och höra om de har dem hemma.
                    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

                    Kommentar

                    • peterhaack
                      • November 2004
                      • 1752

                      #11
                      Jaha där ser man, man tackar för alla svar oh tips(defdac) jag var inne i en butik idag ZOOARKADEN man f_n nästan spydde när man såg akvariumen där de såg ut som ja jag kan inte förklara men finns det inte ngn sorts inspektör som kollar våra djuraffärer, iaf han hade en plutteväxt i ett av hörnen och vad var det jo grön lotus han ville ha 60kr för den löken blomman stod i ngt som såg ut som algvälling och i denn välling låg det 4-6 döda betta splendens honor och lika många levandes med taskiga fenor.
                      Jag sa att jag betalar inte f_n 60 spänn för den ynka saken jo men så mycket kostar det för tropica hade höjt sina priser och de skulle höja sina priser nästa babbel babbel jag gick där ifrån ledsen för att hittat den ena grön, men den var ju full av alger och halv död. Jaja easy come easy go.....*snyft*

                      <font color="red">"Affären som ville att jag skulle få köpa 10 stycken om ingen annan köpte var att de tog hem bara minst 10st av den växten och om ingen annan köpte den skulle jag få köpa alla!!!!!"</font id="red">

                      Fick jätte fina växter från Arvid idag på posten. och de är isatta och jag lägger väll upp ngra bilder i veckan på salladsröran haha.

                      Gott nytt år i alla fall =O)
                      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                      Kommentar

                      • Maya
                        • November 2003
                        • 1162

                        #12
                        jag beställde mina has fiskaffärn här i ume... de beställer från Tropica... det tog lång tid pga av att det har varit slut hos tropica men nu verkar de ha dem i sortimentet igen.... jag gav 50 kr/st för en lite lök som börjat växa.... köpte 2.
                        Mvh M.
                        Tänk att så lite... kan göra så mycket....
                        Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
                        Min hemsida om hoyor & pelargoner

                        Tempora mutantur nos et mutamur in illis

                        Kommentar

                        • Wrongprincess
                          • July 2002
                          • 186

                          #13
                          Jag har lotus i ett 160l 3 st närmare bestämt men jag trimmar dem hela tiden så de inte ska nå ytan. Sen har jag en jättelotus i stora akvariet som har 8 flytblad. Har sålt av massor och gett bort en jättelotus till en kompis. Den hann blomma. Alla härstammar från samma planta. Mycket tacksam växt som man kan göra lite som man vill med. Hejsvejs!
                          /En discustoka!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...