CO2- PMDD++

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    CO2- PMDD++

    Hej alla
    Jag har CO2 med mäsk metoden och jag kör med gödning nu undrar jag kan man skita i CO2 och ändå få fräs på växterna?
    Skall man tillsätta mer gödning då?
    Varför jag frågar e för att när jag börjar jobba skall jag ringa vår brandkår på jobbet och fråga efter CO2 tub och vad detta kostar men om man kan köra utan CO2 men man behöver mer gödning eller liknande så kan det vara värt att prova först innan man inhandlar CO2 tub och alla dessa kring saker.
    Gott Nytt År
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • Jeza
    • January 2003
    • 379

    #2
    Du ska nog inte strunta i Co2, det är (vad jag förstått) det viktigaste för växterna.
    Orcae Ita!

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Om dun struntar i co2 så skall du ha mindrer gödning inte mer. Det äromöjligt att få lika stor tillväxt i ett kar utan co2.

      Vill du strunta i co2 så välj växter som har karbonater som kolkälla istället, de klarar sig fint utan co2. Men att komma upp i samma "fräs" som med co2 berikning går inte.
      MVH

      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Tack så mycket.
        Oki alltså då blir det en tub efter helgerna.
        Måste man ha en kontroller?

        Kan man göra så här Tub - klocka - magnetventil kopplad till timer - nålventil - rotameter - alträ och sedan ställa in med nålventil till önskad mängd och se till att CO2 går på 10min efter att ljusramper tänds och stängs 10 min innan ljusramper släcks och månbelysning går på eller jag skall ha co2 på under tiden månbelysning är tänd med eller det blir för mörkt?
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • M.W
          • November 2002
          • 393

          #5
          Du ska nog starta CO2 en stund innan ljuset tänds för maximal tillväxt. Jag startar CO2 2 timmar innan ljuset tänds och stänger av samtidigt som ljuset.
          If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

          Min blog
          PlantSwap

          Kommentar

          • peterhaack
            • November 2004
            • 1752

            #6
            Ursprungligen skickat av M.W
            Du ska nog starta CO2 en stund innan ljuset tänds för maximal tillväxt. Jag startar CO2 2 timmar innan ljuset tänds och stänger av samtidigt som ljuset.
            Oki kul att du kom med tips och det tackar jag för, kanske fler som har ideer som M.W.
            Var inne på din zoon M.W och jag e avis på dina kar jag har inte fått till det där riktiga BOOM men det kommer väl inte på ngn vecka =O))

            Den röda växten du har i högra hörnet är det en Rotala av ngt slag?
            nej det är det inte ser jag ju nu det är en Alternanthera

            Ha det gott
            Siten där alla plantor växer PlantSwap!

            Kommentar

            Arbetssätt...