Larv på växt!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    Larv på växt!!!

    Hjälp mig riktigt snabbt nu!!!

    Har i mitt akvarium: neontetror, glödbandstetra, svart neontetra, silverhajar, kampfisk och 4 nya fiskar som jag tror är guramisar.

    Köpte samtidigt som med de sistnämnda fiskarna även en flytväxt (ser ut som en mega piprensare/flaskborste) Och mitt i det nybildade på toppen av en sådan växt så dök det upp (efter 1vecka) ihopklibbade blad (dom är ju tunna som strån) och mitt i lampljuset ser man en liten smal individ röra sig..
    Jag har nu klippt bort den toppen och lagt den i ett glas i sig för att se vad det föreställer när det kommer ut. (och att fiskarna inte skall drabbas av nått)
    Jag har sett 2-3mm av larven på 1cm. Den är genomskinlig och har massa små ben som ser ut som pyttesmå taggar bara på kroppen och huvudet är lite mer åt det gul-brun-orangea hållet. Jag glömde väl inte nämna att det är lite genomskinlig..

    Snälla, jag vet inte under vilken tråd den ska hamna, men här upptäckte jag den (på växten)

    Tips och ideer om vad jag bör göra? Vad kan det vara? Farlig, ofarlig? kanske finns det fler... (har inte sett något..)
    Det är väl ingen fisk som lägger larv till unge?
    Mvh Sandra
Arbetssätt...