Dosering av PMDD?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HQI
    • November 2004
    • 207

    Dosering av PMDD?

    Hej! Jag är nyfiken på det "nya" gödningsfenomenet PMDD. Har sett fyra olika ämnen på Akvakompis, och nu undrar jag: Hur doserar man det? Behöver man komplettera med annan gödning? Och, vilken är finessen med PMDD? Jag har ett 400L växtkar med 4 st 36w lysrör och nyinköpt Co2-anläggning som går på timer ihop med belysningen. Vad rekommenderar ni som "kör" med PMDD? Tacksam för svar,väldigt nyfiken! MVH:
    HQI
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    kan jag få hänga på lite på detta ämne och slänga in en fråga med?

    Skall man ge dosen enl defac:
    Om jag gått blint efter PMDD-receptet och kalkylatorn skulle jag tagit i en liter vatten:
    4 tsk K2SO4
    7 tsk MgSO4
    2,5 ml Micro+

    och doserat denna blandning 10 ml per 10 liter, dvs du skulle vid ditt 40-litersvattenbyte doserat 40 ml av denna blandning.
    bara vid vattenbyten eller kan man ge denna dosen varje dag.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • HQI
      • November 2004
      • 207

      #3
      Efter en del sökande, har jag hittat de flesta svaren! MVH:
      HQI

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Jag vet inte hur det står på förpackningen men TMG Tropica Mega Grow eller liknanade har en utförlig beskriving på sig och det tro jag det gör på micro+ har själv beställt från granholmarna de andra ingred. är kemiska pulver som man kan köpa på grangården eller då hos granholmarna.

        Jag e själv nybörjare på detta och jag har ingen riktig CO2 anl. utan ett hemmabyggt mäskpet anl som fungerar bra.

        sök här i forumet ang PMDD och Mäsk CO2 och liknande så lär du finna mycket en hel del har jag nog tjatat ihjäl idag och igår haha förlåt men man vill ju bara lyckas.
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • HQI
          • November 2004
          • 207

          #5
          OK! peterhaack, hade precis hittat en hel del om det och "kör" själv med TMG. Tack,för du tog dig tid i alla fall! MVH:
          HQI

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Har sett fyra olika ämnen på Akvakompis
            Det var som sjutton *tummen upp*.
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            Arbetssätt...