Limnophila aromatica erfarenheter ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    Limnophila aromatica erfarenheter ?

    Irrade mig förbi en en akvariebutik idag där jag hittade ovannämnda trevliga växt. Någon som har erfarenhet eller tips om denna. Bortsett från det som står på Tropicas eller Hjortgatans sida.

    Hur pass krävande är den igentligen. Varierar ganska mycket beroende på var man läser. Blommar den?

    mvh
    Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    Jag har den i mitt kar och den växer så det knakar ... den har inte blommat iaf ... tror nog du kan behöva runt 0,45w/L om du vill att färgerna ska blomma ut lite ... har börjat göra det när dom kommit upp en bit i karet... Den isärklass vakraste växten i mitt kar och att den luktar när man tar upp den ur vattnet är ju bara en häfftig grejj... Jag tycker lungt att du ska prova den lyckas du så är det en otroligt häfftig växt...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • Peter_F
      • October 2003
      • 693

      #3
      Jag ligger på drygt 1-1,1 Watt/L så det bör räcka isf. Läste på någon sida från Malaysia att de använder bladen till te. Jag var kanske lite otydlig. Har köpt växten redan så nu gäller det "bara" att hålla den vid liv.
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
      Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

      Kommentar

      • micke eklund
        • November 2002
        • 680

        #4
        En länk
        http://www.aquaticplantcentral.com/forum/plant_data/details.php?id=98&category=genus&spec=Limnophila

        Kommentar

        • Peter_F
          • October 2003
          • 693

          #5
          Tack Micke!
          "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
          Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Men vänta nu. Den där rackaren var ju kalassnygg! Ska bli kul att se hur den blir hos dig Peter!
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • oveb
              • January 2004
              • 2577

              #7

              Håller med , toksnygg !

              Perfekt att ersätta hopplösa Eustralis Stellator med

              Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

              Kommentar

              • Peter_F
                • October 2003
                • 693

                #8
                Har slängt upp lite bilder på karet. Har ändrat om ganska mycket sedan sist.
                "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
                Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

                Kommentar

                • oveb
                  • January 2004
                  • 2577

                  #9

                  Det var Julafton på Akvarielagret idag, dom hade både Limnophila Aromatica och riktigt snygga Rotala Wallichi's

                  Skall bli kul att kunna röja bort något som jag tröttnat på !
                  Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...