Vart köpa växter nu då?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • izac
    • April 2003
    • 756

    Vart köpa växter nu då?

    Hej hej..
    Känns som om det var ett tag sen man va här o skrev igen
    Har varit lite för upptagen den senaste tiden för att titta in o sätta mig in.
    Hur som helst. Ska flytta och tänkte därför göra en lite ny look när ja flyttar akvariet. Beslöt mig däför för att ta en titt på lite inköp hos hjortgatan då jag märkte att dom har lagt ner sin affärsverksamhet. ???? Va trist! Dom hade ett bra utbud och va bra på att leverera (oftast)..
    Var handlar man växter nu då? om man söker specifika arter osv. Akvarieaffärerna är ju kända för att ha ett ganska vekt och monotomt erbjudande..
  • Labeth
    • September 2004
    • 533

    #2
    Det finns inga i sverige just nu :/

    du kan beställa från tyskland men då kan tiden variera mellan 6dagar och någon månad beroende om tullen upptäcker att det är växter och bestämmer sig för att kolla... man får om jag kommer ihåg rätt ta in växter men inte ta in jord/bakterier om du tänker göra detta ska du någ läsa på hos jordbruksveket .) ...
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

    Kommentar

    • izac
      • April 2003
      • 756

      #3
      aha.. okey!
      Har du nån adress till nån bra tysk handlare?

      Kommentar

      • destination
        • April 2004
        • 110

        #4
        Jag beställde precis Glossostigma Elatinoides och lite javamossa på zoosaker.se , det verkade gå bra, får väl se om dom skickar det imorgon.... Dom har alltså lite växter i deras online butik..aldrig beställt därifrån innan

        //micke
        Växtakvarist

        Kommentar

        • izac
          • April 2003
          • 756

          #5
          Ok.. jo, dom hade väl lite.. Fast då känns det mer värt att ta en sväng förbi akvarielagret...

          Kommentar

          • Pleaze
            • May 2004
            • 37

            #6
            Ursprungligen skickat av izac
            aha.. okey!
            Har du nån adress till nån bra tysk handlare?

            www.aquaristicshop.com

            Kommentar

            • Solen
              • September 2003
              • 2997

              #7
              MICKE TACK FÖR TIPSET
              om zoosaker.se skickar till privat personer, fick samtal idag å han undra hur jag ville betala....Trevlig typ....
              Så jag säger det igen tack för tipset och åter kommer om kvaliten på grönskaerna....
              Pricken den Store !
              ~~~~

              Kommentar

              • Labeth
                • September 2004
                • 533

                #8
                jo dom verkade ha ett bra sortiment man kanske ska beställa något om jag nu får plats i karet =)
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

                Kommentar

                • Thomaslj
                  • May 2003
                  • 704

                  #9
                  ojoj, dom hade ju riktigt bra priser på växterna, ska bli intresant o se kvaliten på dom.. hör av er i denna tråd så fort ni får hem=)
                  http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

                  Kommentar

                  • Solen
                    • September 2003
                    • 2997

                    #10
                    Hej
                    Nu har jag fått min order från zoosaker den långa leveranstiden beror på att den ena växten jag beställt var av så undermålig kvalite så Jonas jagade mig ett par dagar innan han fick tag i mig. Mycket serviceinriktad och rekommenderade i stället anubis barteri var barteri (ca 10cm*15cm blad)för de var så fina och det är dem trots att posten schabblade bort mitt paket ngr dagar. Javaormbunke ca 10-15 blad per rotstock) är också av hög kvalitet om jag jämnför med de jag sett i butik.
                    Hoppas fler testar,min sändning var mycket bra faktiskt bättre än hjortgatans sändningar tidigare i år.....
                    Pricken den Store !
                    ~~~~

                    Kommentar

                    • Thomaslj
                      • May 2003
                      • 704

                      #11

                      Ahh, låter bra=).. någon annan här som fått sina grejjer?

                      http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

                      Kommentar

                      Arbetssätt...