Nybyggd CO2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lina87
    • March 2002
    • 21

    Nybyggd CO2

    Det känns tryggt =). Tog en kvart i sätta ihop, nu ska silikonet härda sen är det klart! Jag har ett 60liters, så jag tog två 50cl vichy noveau flaskor =). Stilrent o allt. Får se om det kommer funka bra sen...

    Vad är era bästa recept på mäsk? Bahaha inte för att dricka sen alltså... tihi... utan till reaktorn alltså...
    Linapina.
  • jackson
    • September 2003
    • 1242

    #2
    Socker, vatten och jäst samt lite proteintillsats.
    Kolla noga att det inte läcker gas. Använd såpvatten för att kontrollera det. Sök på detta forum efter Defdacs inlägg om ett recept med proteintillsatsen. Det gör att jästen lever längre och producerar mer CO2, tydligen. Har inte provat själv.

    Tyvärr så brukar inte silikon vara så bra att limma slang till petkork (plasten i korken gör att silikonet inte fäster riktigt). Se till att hålet är mindre än slangen och tvinga genom slangen (ca 0,5 -1 mm mindre än slangens diameter). Det brukar blir tätare. Har inte lyckats limma en kork och fått det bra. Men det kan fungera med silikon.

    Lycka till med konstrukltionen.
    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

    Kommentar

    Arbetssätt...