Röd tigerlotus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #16
    Jag har ingen bottenvärme och göder inte särskilt flitigt men vår lotus tuktas varje vecka vid vattenbyte annars skulle den, precis som Ulla skriver, ta över hela akvariet. Den skickar ofta av små sidoskott. När jag knoppat av dessa och planterat dem för sig själv har det blivit nya lökar av dem... Kan inte så mycket om akvarieväxter men är ganska haj på vanliga fönsterplantor. Hade från början en lök har nu tre stora och många skott. pH i karen är strax under 7, temperatur omkring 25-26 grader. Inga lerkulor å ingen TMG regelbundet i varje fall... men då å då när andan faller på.
    Maria
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Messier
      • January 2004
      • 187

      #17
      Förlåt en "novis"...men vad står TMG för? Jag har sett på flera ställen här...Jan
      Mvh Jan

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251123

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #18
        Tropica master grow har ja för mig att d står för.

        /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #19
          Hej Messier!
          TMG är precis som Glenn skriver, Tropica Master Grow, ett gödningsmedel till växterna som efter vad jag läst här på zoopet skall vara bättre än andra gödningsmedel. Tillverkat av Tropica då förståss!! Vad som gör det bättre än andra låter jag vara osagt men det skall tydligen vara så. Har själv inte haft det alltför länge och kan inte säga om det är bättre än nåt annat men men. Jag tror på vad jag läser och hoppas nu på underverk!
          Maria
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          Arbetssätt...