Mycket gröna alger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ConnyVivi
    • August 2004
    • 4

    Mycket gröna alger?

    Hej på er alla vänner!

    jag har fått efter typ bara 2 veckor i mitt nya akvarium en del gröna alger mest på stenarna vad är det ska det vara så?

    skaffade Guppy för någon dag sedan och tycker dom är väldigt mycket vid ytan dom andra fiskarna är som vanligt??

    hoppas på lite svar!
    Tack vänner!
    min e-post är 0491784889@telia.com
    Häls Conny
    conny
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    jag har fått efter typ bara 2 veckor i mitt nya akvarium en del gröna alger mest på stenarna vad är det ska det vara så?
    Om förutsättningarna finns så finns algerna. Det är vanligare med alger i nystartade kar än i väl inkörda. Efter 2 veckor finns det ingen anledning att oroa sig. Köp några algätare och vänta ett par månader, har du fortfarande problem då så återkom.

    skaffade Guppy för någon dag sedan och tycker dom är väldigt mycket vid ytan dom andra fiskarna är som vanligt??
    Guppi är en fisk som normalt upehåller sig väldigt mycket på ytan, tycker att det låter normalt.

    Det finns en del i forumet som heter mitt första akvarium. Så länge dina frågor är så grundläggande så kanske det känns bättre att ställa dom där, på denna avdelnmingen tenderar svaren bli så komplicerade att inte ens jag förstår dom.
    MVH
    Magnus

    min zoon

    Kommentar

    • ConnyVivi
      • August 2004
      • 4

      #3
      Tacm Magunus !
      Och jag är väldigt ny här så tips gillar jag!
      Tack Tack
      conny

      Kommentar

      • maanda
        • September 2004
        • 423

        #4
        Har fått några konstiga (?) alger. Har ett par olika algätare, men dom rör inte algerna.
        Är det farliga alger?

        Kommentar

        • plizken
          • April 2004
          • 1293

          #5
          Maanda
          Ja.. skitfarliga alger. dom kommer att slå benhårda kärringknutar på dina skosnören och tömma dina konton genom att beställa vattenkokare från tv-shop.

          Lite bättre förklaring av algerna så kanske någon kan hjälpa dig.

          Ett hett tips. starta en egen tråd eller ännu bättre, kolla runt lite här på zoopet så kommer du bergis att hitta lite hitta lite gamla trådar om alger. Lycka till.=)
          Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

          Kommentar

          Arbetssätt...