CO2 anläggning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Abbe
    • April 2004
    • 60

    CO2 anläggning

    Finns det något svenskt företag som säljer CO2 anläggningar?

    //Abbe
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Alla zoobutiker i vårt avlånga land har eller kan ta hem co2 anläggningar.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Abbe
      • April 2004
      • 60

      #3
      Jag tycker att många zoobutiker verkar ha dålig koll på det här med CO2 annläggningar.

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #4
        Tja. På sättochvis. Dom bestämmer sig för ett märke dom gillar (Dennerele, Bioplast, Dupla..) och sedan kör dom på dom prylarna oavsett vad dom kostar.

        Och visst är det dålig koll, även om det nog känns säkert för många att sälja/köpa ett märke man sätter tillit till.

        Jag väntar bara på den dag då någon gör en DIY-variant här i Sverige som t ex använder Biltemas billiga regulator och som har hittat någon billig magnet- och nålventil. Prylarna finns ju därute i industrilokalerna, det gäller bara att snoka reda på dom.
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Helt klart har akvariebutikerna i Sverige generellt väldigt dålig koll på co2 anläggningar, precis som de har på det mesta inom hobbyn förutom det grundläggande. Som alltid så är det du som måste samla information och bestämma dig vad du vill ha, sen kan du gå till butiken och köpa/beställa. Fast det gäller ju allt man köper och inte bara akvarierelaterade grejor. Butiken finns för att sälja inte för att informera.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Abbe
            • April 2004
            • 60

            #6
            Finns det någon akvariebutik i Stockholm som har extra bra koll på CO2 och växter?

            Kommentar

            • oveb
              • January 2004
              • 2577

              #7

              Butikerna i Stockholm är usla på CO2...

              Beställ grejor ifrån Tyskland så tjänar du flera tusen och får antagligen bättre grejor.

              Sök här på zoopet efter "CO2 reaktor" så hittar du säkert listor med artikelnummer...

              Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

              Kommentar

              • S_sund
                • July 2004
                • 1904

                #8
                Har sett att Hornbasch i Göteborg säljer CO2-"grejor". Osäker på kvalité och pris. Vet dock att de ligger riktigt bra till vad gäller priser på övrig akvarieutrustning (skulle dock aldrig köpa fiskar där då de har ett gemensamt pump o reningssystem till ALLA akvarium, dvs sjukdom i ett kar medför sjukdom i alla kar).
                450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                Min Blogg
                För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                Kommentar

                Arbetssätt...