Akvarieväxter på webben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poul
    • May 2003
    • 41

    Akvarieväxter på webben

    Jag tänkte ta och göra om i akvariet framåt hösten. Det har gått ner sig över sommaren och behöver lite friska nya växter. Finns det nått ställe på webben som säljer bra akvarieväxter till hyfsat pris nu när Hjortgatans slagit igen butiken?

    Sensommarhälsningar, Poul
  • Thomaslj
    • May 2003
    • 704

    #2

    A, eftersom hjortgatans nu bestämt sig för att aldrig öppna butiken igen så känns det som vi växtgalna måste hitta någon annan stans att handla. Helt otroligt tråkiga växter i den lokala zoobutiken=/
    http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      Oj... det var tråkiga nyheter om Hjortgatans.

      Man kan ju alltid beställa växter genom sin handlare, men Hjortgatans var roligare. De hade så stort utbud av växter.

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Tråkigt med Hjortgatan, men då är det väl fritt fram för nån annan hugad akvarieentreprenör att öppna en ny webbutik med akvarieväxter! Det måste väl finnas nån som kan ta sig an den uppgiften? :-)

        /Hasse
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • Thomaslj
          • May 2003
          • 704

          #5

          en syslolös defdac kanske skulle vara interserad=)?, slänga ut tv'n o soffan o ge plats åt lite odlingskar. Hade nog din tjej gillat=)

          http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Haha 8)
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #7
              Hjortgatans hade vad jag förstod inte mycket i lager. Efterssom dom beställde från tropica så vägrar jag att acceptera att handlarna inte kan ta hem dom. När jag ligger på min handlare så kan han ta hem det mesta, men det tar emot. Det är ju inte mycket betalt för jobbet, kvantiteter lönar sig mer.
              MVH
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              • PatrikMalmo

                #8
                Nå, det finns de som lurar på en del saker i vart fall...

                Många handlare kan plocka hem mycket, det handlar mest om vilja och service. Här i Malmö finns i vart fall en butik som anstränger sig till max om det är något man verkligen söker efter. Priset kan bli därefter, men det är en annan femma.

                Om du letar efter många relativt vanliga växter rekommenderar jag att du annonserar här, eller går med i en akvarieförening. Det finns otroligt många akvarister som slänger hinkvis med växter som kanske någon annan (du t ex) faktiskt letar efter.

                Hilsen!!

                Kommentar

                • Ulla
                  • April 2002
                  • 1163

                  #9
                  Jag slänger massor av växter varje vecka. De finaste överblivna växterna sparar jag i diverse burkar/ hinkar med vatten, sen kommer kompisarna och hämtar när deras ciklider röjt tomt på växter i karen. Har faktiskt skickat växter till en kille, men det är ett jobb att plocka ihop allt, packa det och få iväg det hela med posten, speciellt om man inte vill skicka med snäckor/fiskrom.

                  Frågade mig för på Akvarielagret om att beställa växter efter egna önskemål ur Tropicas sortiment. Det skulle gå bra, eventuellt måste man ta minst 5 av varje sort, men om man går ihop några stycken i Stockholmstrakten, så skulle man ju kunna dela på plantorna, eller?

                  Tropica har fått fram en hel del nya sorter, bland annat hygrophilor, ormbunkar och några cryptocorynen som jag inte sett förr.
                  Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

                  Kommentar

                  • fc25
                    • September 2003
                    • 330

                    #10
                    Suck... jag som väntade på att dom skulle öppna snart så jag fick göra min första beställning därifrån. Jaja då får man väl gå till akvarieaffärn igen och köpa sunkiga växter till överpris som dom själva inte ens vet vad det är för nåt.=(
                    //Fredrich

                    Kommentar

                    • zoomi
                      • August 2004
                      • 829

                      #11
                      Patrik... vilken affär i malmö syftar du på?

                      Kommentar

                      • oveb
                        • January 2004
                        • 2577

                        #12

                        Ulla:

                        Bra förslag , jag har redan kollat exakt samma sak med Akvarieleasing i Sumpan och det skulle gå bra.

                        Jag kan försöka sammanställa en lista åt de Stockholmare som är intresserade !! Det skulle som du trodde eventuellt innebära lite extra kostnader men om man är fler så går det ju bra att dela !!

                        Så alla som är intresserade får gärna höra av sig med mejl så lovar jag att försöka jämka ihop en lista som alla kan acceptera !

                        Jag har ett antal ljustörstiga saker som jag tänkt beställa Inget de kan sälja i butik

                        Vicken happening vi kan ha på Akvarieleasing vid leverans
                        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                        Kommentar

                        • Thomaslj
                          • May 2003
                          • 704

                          #13

                          En bra affär med växter för folk i västra götaland/halland. Zoomässan i kungsbacka!.
                          http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

                          Kommentar

                          Arbetssätt...