Aponogeton ulvaceus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nille83
    • June 2003
    • 121

    Aponogeton ulvaceus

    Någon som vet om denna skulle funka med ciklider?

    Är den inte ömtålig?

    Mvh // Niklas
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

    #2
    Vad för ciklider hade du tänkt dig? Det funkar om du inte ska ha afrikanska ciklider.
    Mvh Anders

    Kommentar

    • Nille83
      • June 2003
      • 121

      #3
      Har båda malawi och T.

      Har vattenpest och Crinum-lök funkar perfekt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Om det är en planta som ser ut som denna som du vill ha så skulle jag i så fall hellre föreslå Cryptocoryne aponogetifolia.

        Om det fungerar så kommer den att fortplanta sej i större utsträckning än Apongeton ulvaceus och är definitivt lika snygg...

        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • PatrikMalmo

          #5
          Håller med Erik här, C. aponogetifolia är rätt vanlig i ciklidkaren härnere i Skåne. Gillar lite hårdare vatten också.

          A. ulvaceus kanske kan funka i ciklidkar, det enda sättet att få reda på om det funkar i ditt är att prova. Jag misstänker dock starkt att dina firrar kommer att se det som ett finfint foder och göra slarvsylta av den. Har du lite tur och cikliderna tänker på annat kanske den funkar. Jag vet att om man får i gång den så växer den något otroligt i vart fall, och blad på över 1 meter är inte ovanliga. Om den växer riktigt bra kanske du tom "har råd med" att cikliderna kalasar på delar av den. Konstant fodertillgång!!

          Prova och se, om du inte tycker växten är för dyr. Blir den uppäten så vet du.

          Hilsen!

          Kommentar

          Arbetssätt...