Eustralis stellata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slan11
    • June 2003
    • 316

    Eustralis stellata

    Några erfarenheter av den ?
    Personliga erfarenheter vore fint då jag precis köpt den.
    Skulle vlja veta lite mer om den.

    Morsning 8]
    1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Hejsan!

    CO2-krävande vad jag har läst. Jag rev igår väck några pinnar med enstaka blad på av just Eustralis stellata. Nä, den trivdes inte alls hos mig.Hos mig är det 50 cm ner till botten för mina två aquarellerör. Du kanske har bättre förutsättningar...

    Lyckq till // Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Slan11
      • June 2003
      • 316

      #3
      Co2 är igång och flödar har iofs bara 2 st 90cm rör, juwel original. är för lite kanske. har abra tänkt å ha stellatan å glosso i. vad tror ni ?
      1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

      Kommentar

      • Slan11
        • June 2003
        • 316

        #4
        Ursprungligen skickat av Slan11
        har iofs bara 2 st 90cm rör, juwel original. är för lite kanske. har bara tänkt å ha stellatan å glosso i. vad tror ni ?
        Någon vågar klämma dit en kommentar om hur de två växterna klarar sig (och ser bra ut) ?
        1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

        Kommentar

        • Thomaslj
          • May 2003
          • 704

          #5
          Ursprungligen skickat av Slan11
          Ursprungligen skickat av Slan11
          har iofs bara 2 st 90cm rör, juwel original. är för lite kanske. har bara tänkt å ha stellatan å glosso i. vad tror ni ?
          Någon vågar klämma dit en kommentar om hur de två växterna klarar sig (och ser bra ut) ?
          Har inte stella, men tror det går bra, beroende på förutsättnigarna. Om den får tillräckligt med kol och andra viktiga macroämnen så kommer den säkert överleva. Sen att den inte kommer bil lika bred och fin som den ofta visar sig på bilder under mh belysning är en annan sak.

          http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

          Kommentar

          • Slan11
            • June 2003
            • 316

            #6
            Jag har en 150 w Mh armatur, men jag är inte säker på om det aknske blir alginvasion nått så in i bomben.

            Det beror ju på näringsupptaget från växterna.. klart.
            men jag vet inte om jag vågar ? eller vågar ajg det ?
            1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

            Kommentar

            • Thomaslj
              • May 2003
              • 704

              #7

              Släng inte på massor av ljus om du inte 100% har koll på gödningen. speciellt inte så stark som mh.
              Men om du har stabil co2tillförsel, bra koll på gödningen, och ett starkt självförtroende så kör på=).

              http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

              Kommentar

              • Slan11
                • June 2003
                • 316

                #8
                hehe. k =)))
                1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

                Kommentar

                Arbetssätt...