alla saker har fått hår på sig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne89
    • March 2004
    • 152

    alla saker har fått hår på sig!

    Hej,nu står jag inte ut längre,det är massa hår på stenar,pumpen,och roten....vad kan det vara,det är mini mini små hårstrån som siter på allt...vad ska jag göra?vad ska jag köpa för botemedel?
    60 liter
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    #2
    hur länge har du tänt om dagarna? hur länge har karet varit igång? lite svårt att svara på saker utan lite bakgrundsinformation...
    Black Molly

    Kommentar

    • Danne89
      • March 2004
      • 152

      #3
      Okey,jag har akvariet tänt från klockan ca:7.00 till ca:20.00
      det har gått i 3-4 månader..
      vattenbyten på onsdagar varje vecka...
      tillsätter aquasafe vid varje vattenbyte

      60 liter

      Kommentar

      • Black_666
        • October 2003
        • 475

        #4
        låt akvariet bara vara tänt 8timmar/dag i ett par veckor, då dör algerna. Låter precis som d jag hade när akvariet va nytt här hemma... var ett elände tills jag sänkte antalet ljusa timmar i karet

        Lycka till!
        Black Molly

        Kommentar

        • Danne89
          • March 2004
          • 152

          #5
          Oki!,,tack tack!.black!
          60 liter

          Kommentar

          • Fredde S
            • February 2004
            • 68

            #6
            hmmm. gjorde tvärt om jag. jag ökade ljusstyrkan samt körde i mer näring så blev jag av med det. växterna slog ut mina alger då. samt ett par siameser är ju bra att ha.

            Kommentar

            • Thomaslj
              • May 2003
              • 704

              #7
              Ursprungligen skickat av Danne89
              Hej,nu står jag inte ut längre,det är massa hår på stenar,pumpen,och roten....vad kan det vara,det är mini mini små hårstrån som siter på allt...vad ska jag göra?vad ska jag köpa för botemedel?
              Låter som antingen tofs eller tråd alger. Och om jag inte har helt fel så äter siamesiska algätare båda sorterna, eller?.

              Öka ljuset och hälla i näring ska du absolut inte göra, såvida du inte tillsätter koldioxid.
              http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

              Kommentar

              • ViZiR
                • December 2003
                • 490

                #8
                eftersom jag inte tror att han kör med extra näring bör han göra som Black_666 sa.
                <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                </font id="Comic Sans MS"></b>

                Kommentar

                • GaybrielSwede
                  • June 2002
                  • 129

                  #9
                  Ljuset ska vara tänt max 12 timmar/dag, och så är det av egen erfarenhet bra att tillsätta Tropica Master Grow (gödning). Det funkar iallafall för mig... Och så har jag dessutom fyra stycken Siamesiska algätare...
                  Simma lugnt!

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=58241

                  Kommentar

                  Arbetssätt...