Päls på ciklidgräset!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mam
    • May 2004
    • 1064

    Päls på ciklidgräset!

    Det är päls på ciklidgräset! Nån som vet vad det är? Det sitter fast. Upptäckte det idag men det kan ha sett ut så i 1-2 dagar. Jag har inte kollat så noga.
    Titta här: http://www.pix8.net/getimg.php?img=akvarium%20051.jpg
    /Nina
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Din länk fungerar inte.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      För mig funka den. Ser ju inte ut som någon tofsalg utan någon typ av trådalg.

      Söt neontetra =)
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Nu funkar den!
        Klart någon typ av trådalg, vad göder5 du med?. Visste du att ciklidgräs inte är en undervattensväxt utan en sumpväxt? Den trivs bäst om den får stå ovan vatten med rötterna i konstant våt jord.
        MVH
        magnus
        min zoon

        Kommentar

        • mam
          • May 2004
          • 1064

          #5
          Jag göder inte alls. Det kanske jag borde? Jag frågade efter lättskötta akvarieväxter i zooaffären och pekade på ciklidgräset eftersom den var fin. Expediten protesterade inte. Läste sedan här på zoopet att det inte är en undervattensväxkt. Lite sent att göra något åt saken nu. Platysarna är på den hela tiden och jag klipper av "fransar" på den titt som tätt.

          Vi slarvar en del med lyset. Jag brukar släcka när jag går och lägger mig, kan kl 12-2 på natten. Dottern tänder när hon vaknar har jag märkt. Dvs redan kl 7. Jag har bett henne att inte tända så tidigt. Jag brukar tända efter lunch om jag släckt sent.
          Jag ska försöka hinna köpa en timer snart.

          Just denna "pälsen" har kommit alldeles nyligen. Vi bytte vatten i förmiddags och sambon skulle dra av algerna då, men dom satt fast. Han trodde att fiskarna ätit på växten och att den är skadad.

          Ska jag plocka upp ciklidgräset och plantera i en vas med sand i botten istället?

          /Nina

          Kommentar

          Arbetssätt...