Billiga växter i GBG?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sessan
    • March 2003
    • 80

    Billiga växter i GBG?!

    Skulle gärna vilja handla växter i Göteborg när jag ändå besöker auktionen i morgon. Vart är det bäst och billigast?
    ***Den som lär sig av sina misstag vågar sällan försöka igen***

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=79669
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Herkules Zoo har en hel del.. Hornbach, Trop. akvariefiskimport är hyffsade.. Annars får du väl köpa nåt på auktionen, säkert nån som säljer växter..

    Kommentar

    • Pelle__k
      • March 2003
      • 646

      #3
      Enligt mig är det 100% säkert att du får snäckor i hundratal om du köper växter på HORNBACH! (talar av egen erfarenhet)
      www.discusklubben.se
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        ja.. om du skall handla efter auktionen så é det bara Hornbash som har öppet....
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Bosse.J
          • March 2004
          • 796

          #5
          Jasså . Fler som har dåliga erfarenheter av hornbach.
          Hmm jag som tyckte dom var så billiga å bra när dom öppnade i höstas. Men som det gamla ordspråket säger
          "Den sura smaken av den dåliga kvaliten sitter i mycke längre än det billiga prisets sötma"
          Bosse.J

          Kommentar

          • averater
            • March 2004
            • 381

            #6
            jag fick också snäckor efter att ha köpt växter på hornbach, men jag tycker dom var ganska snygga, så jag har inte ens brytt mig om att försöka utrota dom.
            Klandra inte Gud för att han skapade tigern, tacka honom för att han inte gav den vingar!

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              #7
              I motsats till er så har jag inte fått en enda snäcka från Hornbach, däremot på växter inköpta i andra affärer. De fiskar och växter jag köpt på prov har varit friskare/piggare än de övriga jag köpt på Herkules, zoomässan och trop akvarieimport. Hornbach har största urvalet av växter, faktiskt. Priserna är helt OK! Dock kan man ju ifrågasätta vettigheten att köpa fisk på ett byggvaruhus??? Nä, man skall nog sponsra de entusiaster som har akvarieaffärer som inkomstkälla och som intresse så de kommer finnas kvar även i framtiden. Fina växter brukar jag hitta på Herkules. Inte en växt till från zoomässan...

              Mvh // Jenny
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Bosse.J
                • March 2004
                • 796

                #8
                Jag tänkte mer på mina bakgrunder när jag pratade om dålig kvalitet. Min bakgrund tappade färgen. Jag fick en ny, och den tappade oxå färgen. Nu har jag precis plockat ur den och sak åka till gbg i morron och få en 3:e. Det är unikt eftersom jag är den enda som har blivit drabbad, enligt tillverkaren. Unik 2 ggr dessutom. Undrar om jag får ett pris?
                Låter som lögn för mej iallafall
                Bosse.J

                Kommentar

                • Robot
                  • February 2004
                  • 1174

                  #9
                  Har aldrig fått en snäcka från Hornbach... inte nån koloni iaf.. men mina fiskar äter väl upp dom...

                  Hursomhelst så tycker jag Hornbach är helt okey på växter, tillbehör etc. men jag skulle inte köpa fisk där... Finns bättre alternativ för det... Vet att några av dom som jobbar på akvarieavdelningen är rätt kunniga...

                  Kommentar

                  • Mar
                    • April 2003
                    • 17

                    #10
                    Djurenshus är helt oki 10 "kruk plantor" för 350:- sen kan du ju ta med dig kvittot till horn, å få deras växter billigare

                    Kommentar

                    • Marie J
                      • January 2004
                      • 10616

                      #11
                      För att få rabbat, med prisgaranin, på växterna så måste du bevisa att de kommer från samma leverantör mm...

                      Har haft tur med hornbach förutom en vattenpest som tynade bort.
                      /Marie.

                      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...