Easy Planter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre67
    • November 2011
    • 321

    Easy Planter

    Surfa runt och hitta detta. Går emot allt jag hört tidigare, nämligen att man ska växten ur krukan, ta bort stenullen och plantera i sanden/gruset. Nån som provat? Fungerar det bra?
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Cory på aqurium co-op är nog dem mest okunniga när det gäller att få fina växter Han tycker ofta att hans växter är jättefina och vi från Sverige och Tyskland tänker oooh my God så halvdöda de ser ut, våran nivå i norden är mycket högre?
    Växten ska ur ullen och krukan!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Pierre67
      • November 2011
      • 321

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Cory på aqurium co-op är nog dem mest okunniga när det gäller att få fina växter Han tycker ofta att hans växter är jättefina och vi från Sverige och Tyskland tänker oooh my God så halvdöda de ser ut, våran nivå i norden är mycket högre?
      Växten ska ur ullen och krukan!
      Inte sett hans växter, utan gick med i gruppen på FB. Och där såg jag om Easy Planter och den gick ju emot det man lärt sig om att plantera växter. Ville bara höra om det var nått bra eller inte!?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Cory är väldigt vettig i sina åsikter och har mycket kunskap men hans intresse är inte att inreda akvarier och pyssla med växter så han akvarier ser inte snygga ut och växtligheten är väldigt sparsmakad. Hans intresse ligger mest vid att hålla på med levandefödare, han försökte sig på diskus för ett par år sedan och den gruppen dog ganska omgående... han har en tendens att övermata nå jävulskt så kanske därför därför de dog?
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • maria@borgkvist.se

          • August 2020
          • 32

          #5
          Ursprungligen postat av Pierre67
          Surfa runt och hitta detta. Går emot allt jag hört tidigare, nämligen att man ska växten ur krukan, ta bort stenullen och plantera i sanden/gruset. Nån som provat? Fungerar det bra?
          Jag har inte provat själv men jag har sett andra som har menat att stenullen kan vara kvar och att det ofta finns kvar näring i den.

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2893

            #6
            Tropica's rekommendation, vilket jag tror är betydligt bättre för plantornas utveckling Indplantning - Tropica Aquarium Plants​. Sen kanske man har fiskar som bökar runt då kan det vara ett alternativ med easy planter, men då ser jag det lite mer som att att man har som en "snittblomma" i karet. Men man kan ju alltid testa om man har en typ av inredning/kar där det skulle vara lämpligt, passar inte för alla typer av växter kan man nog iaf. säga.​

            Kommentar

            Arbetssätt...