hornsäv

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ullis
    • September 2002
    • 220

Tack alla!!

Jag har fiskar i mitt akvarium. Jag satte p.g.a om ständigheterna (jag fick hem fiskar å allt från min mamma tillsammans med akvariet) igång akvariet direkt då i juli. det hade varit igång innan, men i Uppsala...
    Nu då jag jorde rent akvariet helt å hållet var det p.g.a att jag hade en sån massa snäckor, nu är de mesta borta... I samma veva så hade jag i vattenpreparat i akvariet....

Ullis
    Ullis

med 100 liters akvarium: 1 neontetror, 2 kopparbarber (ska köpa fler), 5 guppys och 1 ansictrusmalar.

Zoonen: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=35392

Kommentar

• Cathrin
      • July 2002
      • 387

Hej! Angående hornsärv så har jag köpt den från 2 olika håll. Den första bunten köpte jag hos lokala djuraffärn o den var ganska tanig och inte så fräsch.De var ljusgröna och ett enda trassel av stjälkar. När jag hade haft den i karet i nåra dygn så blev topparna rödbruna men såg fortfarande ganska friska ut så de blev kvar....men de löstes upp i viss mån precisw som beskrivits ovan. Skotten som kommer på sidorna är inte heller särskilt kraftiga utan det är ena taniga små fjun. Den andra bunten skickade jag efter från hjortgatans o de såg helt annorlunda ut...gröna o friska o täta. De har som jag ser det klarat sej bättre även om de blivit glesa med tiden. Sidoskotten är kraftiga o friska och jag har på ca 3 veckor kunnat noppa av o sätta en hel massa nya plantor så de förökar sej med hast. De är bra att ha i ett nystartat kar eftersom de växer fort o enligt vad jag läst ger ifrån sej ett alghämmande medel. Annars skulle jag nog av estetiska skäl ha avstått från den växten...men det är ju en annan fråga

Vänligen

*~~~CL~~~*
      *~~~CL~~~*

Kommentar

Arbetssätt...