Gelatin är ute, länge leve sirap! =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jekman
    • October 2002
    • 54

    Gelatin är ute, länge leve sirap! =)

    Fick bara en ide när det var dags att göra en ny sats, sockret var nästan slut men längst inne i skåpet stod en ensam flaska sirap....
    Rätt ned i flaskan och jästen ovanpå.

    Det bubblade på ungefär som min gelatinsats men tyvärr skulle jag på flaskorna så nu gick korkarna sönder så Co2 läcker ut.

    Det kan bli lite jobbigt att göra rent flaskan eftersom det är ganska geggigt.. men det fungerar =)

    Sirap innehåller inte bara socker(!) utan salt med men det verkar inte ha någon betydelse.

    Är det någon annan som har erfarenheter utav sirap? Tyvärr har jag glömt vad sirapen kostade så någon kostnadsjämförelse kan jag inte göra.
    mvh
    Jonas
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Detta kommer jag *lätt* testa med. Häftigt 8)
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      Kul idé
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • izac
        • April 2003
        • 756

        #4
        Jag har inte så stor koll på matvarupriserna, men är inte sirap betydligt dyrare än socker? Kanske jämnar ut sig med gelatin kostnaderna eller nåt.
        Hur som helst. Kul med nya idéer och förslag. Det är trots allt sånt här som för utvecklingen framåt.

        Kommentar

        • AndreasN
          • July 2003
          • 2732

          #5
          Socker kostar väl runt 15kr för 2kg som räcker till ca 6-8 liter och gelatin kostar runt 10kr som räcker till drygt 2 liter. Vad kostar sirap?
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

          Kommentar

          Arbetssätt...