Aquabotanics växtakvarietävling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    Aquabotanics växtakvarietävling

    2004 Aquabotanic Aquascaping Contest har precis öppnat:
    http://www.aquabotanic.com/2004contestinfo.htm

    Denna tävling är verkligen för alla. Det går t om utmärkt att anmäla växtakvarier utan stil alls:

    "Are you preparing for this year's AGA contest and need some feedback on your layout from accomplished aquascapers? Are you just starting to learn about the aquascaping aspect of the hobby and need some guidance? Do you just have a healthy planted aquarium you just want to show everyone? Seasoned veteran or eager neophyte, plant collector or hard core minimalist, Nature Aquarium Style or Dutch Style or even no style..."

    Man skickar bilder till morrisseylee@rogers.com och domarna i år är:
    1. Bartek Lipczynski
    2. Roger Miller
    3. Gianmarco Bertaccini
    4. Luis Navarro

    Förstapriset för oss utanför USA är $100.
    http://www.defblog.se
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det var mycket snålt med priser tycker jag och då står ändå en stor amerikansk kommersiell akvarietidskrift bakom det "All entries will have the possibility of being published in FAMA magazine".
    Jämför bara med den fototävling som vi på zoopet haft ihop med NCS - där "Best in Show" får en Back to Nature-bakgrund. De övriga fyra klassvinnarna prylar för 600 krobor, de fem andrapristagarna för 300 och de fem tredjepristagarna 150 kr (prisbordet utökades pga att så många foton kom in).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #3
      Du verkar tro att växakvariehobbyn är lika stor som fiskhobbyn Kjell
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Du verkar tro att växakvariehobbyn är lika stor som fiskhobbyn Kjell
        Det tror jag inte och jag tror inte heller att de nordiska länderna (som vår fototävling vände sig till) är lika stora som övriga världen (som Aquabotanics fototävling vänder sig till) - så det kan väl jämna ut sig.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          Okej? Du är alltså arg för att dom har för dåliga priser? Eller vad vill du säga?
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • izac
            • April 2003
            • 756

            #6
            Det var mycket snålt med priser tycker jag och då står ändå en stor amerikansk kommersiell akvarietidskrift bakom det "All entries will have the possibility of being published in FAMA magazine".
            Äsch.. Det är väl inte priset som är det viktiga? Äran skulle räcka helt klart för mig. Självklart kul att vinna en grej, men tanken att mängder av människor tycker ens kar är snyggt, och att domarna valde just ens kar framför massor av andras snygga kar tycker jag väger över.

            Funderar nog på att kanske anmäla mig. Bara som en kul grej. Måste isåfall ta itu med karet lite mer och fixa till det lite grann.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Vad jag vill säga - jo det jag skrev att jag tyckte det var snålt med priser när ett kommersiellt företag är inblandat.
              Men arg - definitivt inte.
              Men som izac skriver - en kul grej med fototävlingar och förhoppningsvis så för det också akvariehobbyn framåt.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...