Salpeter som gödning, Test av NaNO3!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #16
    Hade i lite NaNO3 i går kväll, ca 1.5 krm vilket borde ge ca 6ppm Nitrat i mitt kar.
    Tyckte mig se lite mer bubbel innan lyset släcktes, men jag får väl se i kväll när jag kommer hem.

    Kom på att det kanske är lite låga näringsnivåer på resten så jag inte ser något resultat, det är ju dags för ny dos TMG imorgon.
    Ja, Ja, jag kör i lite NaNO3 imorgon efter vattenbytet tillsammans med TMG.

    /heeke
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • micke eklund
      • November 2002
      • 680

      #17
      Bara att testa
      Själv har jag har fegat länge nog med kväve och fosfat för att det ska man göra sägs det.
      Men nu får det vara slut med det jag göder ca 3ggr i veckan med micro/kalium/kväve/mg det börjar se bättre och bättre ut i burkan. Endast i samband med vatten bytet har jag öst i fosfat men jag kollade precis burken mindre än 0,25 fosfat bara att ösa i mer.
      Va fan gör fiskarna för nytta undrar man ;-)

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #18
        Hadde ingen direkt anledning att "fega" eftersom mitt nitrat test knappt gjorde utslag.
        Jag mätte nu i kväll också, ett dygn efter, och nu hadde jag i alla fall nitrat så det syntes på testet men fortfarande under 10 som är lägsta, förutom 0, på mitt test. Måste alltså haft mindre än 4ppm förut eftersom jag hadde i 6 nu.
        Blev inte den bubbel effekt jag hoppats på, men som sagt TMG är kanske slut.
        I morgon blir det ny dos TMG och NaNO3 i sammband med vattenbyte!

        Är det 5ppm Nitrat man ska sikta på så här när man inte riktigt vet vad som "går åt"?

        /heeke
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...