Marselia hirsuta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Marselia hirsuta

    Kan man få tag på undervattensformen av Marselia hirsuta direkt och inte övervattensformen som hjortgatans har? Dessutom så var den slut hos dem oxå så
  • hgus
    • July 2003
    • 221

    #2
    Den verkar vara slut hos Tropica, leverantören. Jag har bett Herkules Zoo i Göteborg ta hem den, men den är slut. Vi får väl se vad som händer...

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Aha, där skulle det ju vara praktiskt att köpa den om de får in. Kanske nån här som har lite som de vill bli av med annars? hehe

      Kommentar

      • hgus
        • July 2003
        • 221

        #4
        De får leveranser på måndagar, och de har beställt Marselia från tropica de senaste veckorna, men ingen har kommit. Håll utkik på måndagar, men spara lite åt mig bara!

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #5
          Aha, får försöka ha lite koll där då, annars kanske du kan slänga iväg ett mail när du ser att de har fått in de...

          Kommentar

          • Bilbo
            • February 2002
            • 2119

            #6
            Övervattensformen övergår i undervattensform på ca 2 veckor, så det är inga problem! Iaf gjorde mina det!
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              #7
              Ok, men borde det inte vara bättre att sälja den som undervattensform?

              Kommentar

              • Igelkott
                • June 2003
                • 214

                #8
                Jo men dom odlas ovan vatten.
                Är inte detta en japan?

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • December 2002
                  • 68

                  #9
                  Så vitt jag har lärt mig under åren så dras väl de flesta "akvarieväxter" upp relativt torrt?
                  Alltså inte de rent akvatiska alltså, men de flesta är sumplevande
                  i det vilda. Jag har sett foton från en växtodling i Thailand och de drog nästan allt i "torr" form då de blev mer tåliga för transport osv...

                  Skriver detta med risk att växt-maffian med defdac i spetsen kommer susande med motargument och bättre kunnande...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...