Ciklidgräs

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mobe
    • September 2003
    • 71

    Ciklidgräs

    är det tåligt, växer det mycket? Jag tycker det ser lite tråkigt ut i mitt akvarium just nu, har bara vattenpest och en annan intetsäjande sort. Skulle vilja ha något som bryter av lite men som inte växer så mycket. HAr problem med att allt växer ihjäl sig hos mig, fiskarna får knappt plats till sist.

    Om inte ciklidgräs är bra, har nån nåt annat att rekommendera? 160 l är akvariet.
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

    #2
    Det som brukar kallas "Ciklidgräs" är inte någon egentlig akvarieväxt vad jag vet utan en som växer ovan vatten. Den som du har kommer nog inte att repa sig skulle jag tro. Det finns en del växter som är lite vitbrokiga och de är heller inte några akvarieväxter.
    Om du är ute efter gräs så är <b>Eleocharis Acicularis</b>(Nålgräs) en bra växt.
    Mvh Anders

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      jag hade ciklidgräs, växte inte fort...rötterna ruttnade & det dog efter några månader, inget vidare för akvariet =(
      men det kanske bara var hos mig?
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • mobe
        • September 2003
        • 71

        #4
        Ok, då ska jag inte köpa det... Att jag inte lär mig! De verkar inte kunna så mycket på Arken här... Får nog pallra mig iväg till stan till den butik som gett bäst råd hittills... Kanske har de nålgräs där... kul att se hur det ser ut och om det är nåt för mig om inte annat...

        Kommentar

        • hgus
          • July 2003
          • 221

          #5
          Nej, cilklidgräs är väl ingen höjdare under vatten. Mitt är åtminstone algfritt nu tack vare JRs ancistrus.

          Kommentar

          Arbetssätt...