Hmm.. Jag kan inte se det..
Står "ansluter till media..." ett bra tag tills det kommer upp ett medelande att det inte går att hitta filen och att jag ska kontrolera sökvägen.
En sak jag inte tänkt på tidigare är att det är kul med webcam för man kan få den att visa vyer där man normalt sett inte kan kolla akvariet. Nu är den inträngd mot en kortsida som står mot en vägg 8-)
Uj vet inte faktiskt. Jag fick köpa min QuickCam 3000 från företaget jag jobbade på när det gick i kk för 300:-.
Är de svåra att installera för en normalanvändare?
Nej kolla så att det är en USB-kamera och att du har USB-kontakter i datorn. Isåfall är det bara att plugga in och köra.
Det man ska tänka på är att den minst ska klara 640x480 och helst minst 30 fps (bild per sekund), även om man när man streamar använder 320x200 och lägre fps för att dels det ska ta mindre kräm från datorn och dels mindre bandbredd och dels att dom med sämre uppkoppling ska kunna kolla.
Vad använder du för program att streama?
Microsoft Windows Media Encoder. Finns att ladda hem gratis från deras hemsida. När du sätter upp en session välj "Live broadcast video" - det fungerade inte med något annat alternativ för mig eftersom jag inte kör en separat Windows Media Server.
Det är ganska coolt att, om man har bra dator, kan streama flera olika bitrates/kvaliteter samtidigt.
Kommentar