Vad är detta för växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #16
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ok. Dels hittade jag en annan planta:
    [ATTACH]67657[/ATTACH]

    Vad är det? Den är rejält låg och Max 5 cm i bredd, men trevlig i nanot.
    En kvalificerad gissning är typ Cryptocoryne parva..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #17
      Sedan grunnar jag på detta med gödning och Co2 i detta nano med Amano och Lyktögon.
      När du göder i nano, kör du med PMDD?
      När det gäller Co2 har du testat Tropicas enkla system med engångsflaskor?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #18
        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        En kvalificerad gissning är typ Cryptocoryne parva..
        Hmm parva. Ska kolla det direkt. Har en håltimme nu och då kan man lika gärna göra något rejält viktigt med tiden
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          En vild gissning, Cryptocoryne parva. Den liknar plantan som jag har i mitt hörnkar.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #20
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Sedan grunnar jag på detta med gödning och Co2 i detta nano med Amano och Lyktögon.
            När du göder i nano, kör du med PMDD?
            När det gäller Co2 har du testat Tropicas enkla system med engångsflaskor?
            Kör på som vanligt med pmdd, även i nanon

            Sprayflaskan funkar ok rent generellt är nanosystemen funkis för det de är till för
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              #21
              Grattis på namnsdagen!

              Jag hoppar in i tråden lite, eftersom Mathias äntligen visar sig här!
              Hur länge tycker herr Nilsson att man skall vänta med att börja göda i ett nystartat växtkar?

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #22
                Tack Mathias (och Inger) för detta med Parva. Ser att den egentligen behöver hyggligt med ljus och Co2 för att vara en Cryptocoryne. Vad kul! Då får man börja låta det bubbla i nanot också. Eheims ledbelysning har ju ett rejält tryck så jag tror det ska räcka för dessa växter.
                Ser att TMC aquagro också har enkla refill-lösningar för nano. Ska nu kl. 11 till en handlare så jag ska kolla om de har nåt hemma. Det jag gillar med nano är att man kan ha små smidiga lösningar och testa diverse inredningar på liten yta. Med liten fisk och räkor så är det ju komplett. Kul med nano Är positivt överraskad av eheims lösning med lyse och filter även om det är svårt att dölja filterburken. Men filtret är räksäkert och himla tyst.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #23
                  Första halvan var för underbar. Tack för det leendet jag fick.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...