Vilken alg kan detta vara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Vilken alg kan detta vara?

    Jag får inte till en bättre bild än denna tyvärr. Lyckas inte heller på egen hand lista ut vad det kan vara.

    Hittills har den bara satt sig på några Anubias blad. Jag tycker att den påminner om Svinto, av någon anledning.
    Ser även ut som att varje liten utväxt kommer från en "hårsäck" som många hårstrån växt ut därifrån, s.a.s. Och det är flera sådana "hårsäckar" på varje blad.

    Någon som kan ha en aning om vad det är?
    Bifogade filer
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Svårt att se, har du sökt på staghornsalger och hur de ser ut?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      #3
      Nej den har jag missat helt att den fanns. Har snabbgooglat lite nu och har hittat några bilder som ser ut att stämma! Toppen, tack. Ska luska vidare nu.

      Jag har på senare tid funderat på om inte fiskarna får något för mycket mat. Verkar ju nästan som att jag misstänkte rätt iom att dessa har börjat komma.

      Karet i sig är 4 månader nu och har känts stabilt och bra. Tycker att de kanske borde ha kommit lite tidigare då.
      Hade dessa i andra karet en kort period förut, och det var nog också när karet var runt 4 månader. De fanns ett tag, sen försvann det. Hoppas på samma här då!
      Senast redigerad av Likan; 22 January 2013, 19:53.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jodå, de försvinner av sig själv efter en tid, så du kan sova gott i natt med .
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          #5
          Haha, låter ju underbart!
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          Arbetssätt...