Gråa tussar på bladen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #16
    släng ner snäckor det skadar inte.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Andrém
      • October 2009
      • 1247

      #17
      Ursprungligen postat av Nubi
      släng ner snäckor det skadar inte.
      Just nu, så är snäckor inget jag vill skaffa ifall jag ev. skaffar praktbotior i framtiden. Men skulle ev. någon form av räka fungera? Tänkte nämligen skaffa en afrikansk jättefilter räka i framtiden (jag tycker dom är as coola)? och komplettera det med ett gäng corydoras? Det blir nog nästa vecka eller något då akvariet har bara stått knappt 2 veckor.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        Afrikansk jättefilter räka, hur ser de ut? har du bild, länk på de?

        du lär säkert få snäkor i karet *hehe* det får man när man köper växter (om man inte är duktig och sköljer de innan man slänger ner de i karet)
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Andrém
          • October 2009
          • 1247

          #19


          sådär ser den ut. Jaha, du menade dom där invaderings sniglarna? Ja, dom lär jag ju få för eller senare, jag menade att jag inte vill köpa t.ex en större snigel ifrån en affär pga planer för praktbotior i framtiden.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #20
            Ursprungligen postat av Andrém
            http://www.petshrimp.com/africanfiltershrimp.html

            sådär ser den ut. Jaha, du menade dom där invaderings sniglarna? Ja, dom lär jag ju få för eller senare, jag menade att jag inte vill köpa t.ex en större snigel ifrån en affär pga planer för praktbotior i framtiden.
            Nee skärpsnäckor *leR* de får man oavsett om man vill eller ej *leR*
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #21
              aha, gud vad fula! *skratt* vart jag sugen på kräftor *fniss*
              Jag har 3 sånna här http://skaldjur.gnuet.com/lib/exe/fe...luccensis1.jpg
              och ska köpa mig fler mycket roliga, de städar och har sig i mitt 225l.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                #22
                Har du räkorna tillsammans med fiskar? För vad jag vet så går små körsbärsräkor inte bra tillsammans med "större" fiskar men den där filter räkan jag visade, den är en bjässe och lär inte ätas av några fiskar om dom inte är gigantiska.

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #23
                  mmmm true true, men jag har ovanlig snälla och dumma fiskar, de har inte läst artbeskrivningen på zoopet *skratt*
                  Mina svärdbärare, neontetror (när jag hade de) delar algtabletter med körsbärs räkor och yngel.
                  Mina stora räkor muckar gräl med malar och khuli ålarna.

                  De säger att fjärilsciklider äter upp yngel från t.ex. mollys. Inte mina de var "barnvakt" och min stora siames i 225l är "farbror siames", han simmar fram och tillbaka bland körsbärsräkorna.

                  Jag tror att en av mina körsbärsräka tror den är en neontetra, den simmar bland neontetrorna hela tiden. Honom får vi måla blå så han inte känner sig utanför

                  Ne skämt åsido. Jag tror att har man tillräckligt med gömställen kan många räklingar gömma sig. "dill växterna" som jag har flyter på vattenytan och funkar som gömställe för 10 små svärdbärar yngel.

                  Harmonisk kar m andra ord
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Andrém
                    • October 2009
                    • 1247

                    #24
                    Wow, låter verkligen som ett utopia! Hoppas jag har turen och att mina fiskar passar så bra med varandra!

                    När det gäller tofsalgerna, så dom gräsliknande växterna jag hade tog jag och kastade idag, dom luktade båda pyton och var helt ihopklibbade. Vad heter "dill växterna" som du har längs ytan? är det hornsväv eller något liknande?

                    Tack Nubi

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #25
                      Det är så lite så

                      De växterna är hornsväv som trivs kanon i mitt 225l Fått av Solis.
                      Jag är aldrig bra på växtnamn jag döper om de *skratt* till namn som jag kommer ihåg. Som mina propellerfiskar (gaffelstjärtad regnbågsfisk) de ser ut att ha små små propeller till fenor
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Andrém
                        • October 2009
                        • 1247

                        #26
                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Det är så lite så

                        De växterna är hornsväv som trivs kanon i mitt 225l Fått av Solis.
                        Jag är aldrig bra på växtnamn jag döper om de *skratt* till namn som jag kommer ihåg. Som mina propellerfiskar (gaffelstjärtad regnbågsfisk) de ser ut att ha små små propeller till fenor
                        Hahaha, förlåt men propellerfiskar är helt genialiskt . Hur ser din hornsväv ut förresten? Min är lite brun/röd på toppen av växten, är det vanligt? Dom bilderna jag har sett är hornsväven helt gröna och fina.

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Ursprungligen postat av Andrém
                          Hahaha, förlåt men propellerfiskar är helt genialiskt . Hur ser din hornsväv ut förresten? Min är lite brun/röd på toppen av växten, är det vanligt? Dom bilderna jag har sett är hornsväven helt gröna och fina.
                          Helt gröna och fina är mina jag har från Solis De jag har i 70l har börjat återhämtat sig efter att jag bytte till lågenergilampor.
                          Du, det kan vara så att du har en annan sorts "dill växt" har själv haft sådana som är gröna ovanifrån och röd/bruna om man tittar på de underifrån.

                          Typ Röd Cabomba Eller Cabomba aquatica
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Andrém
                            • October 2009
                            • 1247

                            #28
                            Kan ju vara mina lysrör eller min gödning som inte är tillräcklig :/ men det var hornsväv enligt affären och dom ser ut som på bilderna här på zoopet så jag tror inte att det är en annan växt.

                            Dom flesta andra växter är gröna och fina förutom en som har bruna prickar på sig.

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #29
                              Bruna prickar på ovansidan eller undersidan? Om det är på undersidan kan det vara "frön"

                              Om du ska köpa lysrör köp Aquarell Phillips (finns på Hornbach) de är super bra! du lär säkert märka skillnaden på växterna mina växte som ogräs när jag bytte lysrör
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Andrém
                                • October 2009
                                • 1247

                                #30
                                Ursprungligen postat av Nubi
                                Bruna prickar på ovansidan eller undersidan? Om det är på undersidan kan det vara "frön"

                                Om du ska köpa lysrör köp Aquarell Phillips (finns på Hornbach) de är super bra! du lär säkert märka skillnaden på växterna mina växte som ogräs när jag bytte lysrör
                                Dom är på ovansidan, tror att det är alger eller något men dom finns bara på den växten.

                                Jo, har hört det hittade aldrig dom så det blev Power-glo och Aqua-glo men jag kanske ska byta igen, vad kostar aquarelle rören?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...