Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Pogostemon helferi

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Pogostemon helferi

Hej! Ska skaffa några växter att ha i framkant i akvariet. Har fastnat lite för Pogostemon helferi. Någon som har några erfarenheter av den?
    Kan man ha den i ett 180l juwel, T 5-rör med reflektorer? Göder med pmdd och tillsätter easycarbo
    Henrik

Den har vuxit bra för mig även vid medelnivå på belysning, dock med co2 istället för flytande kol.

Kommentera

Risken är att den drar iväg på höjden och blir gles om ljuset är för svagt. Tröttnade ganska snart på mina iallafall.
      Viva Leo Buscaglia

Kommentera

Håller med Åheim om det. Det gäller väldigt många växter, de blir rangliga och glesa vid låga ljusnivåer.

Kommentera

Tackar för svar. Får kanske satsa på en co2 anläggning på sikt. Vet ni om man binda fast dem på stenar/rötter? Eller kan den bara planteras i gruset?

Kommentera

En fråga till.. Var hamnar man ca i pengar om jag skulle investera i co2. Och har ni några rekommendationer om var man ska köpa ifrån?

Kommentera

Dom säljer ett komplett kit (minus flaska) med kvalitetsdelar på Godhemszoo (affär i Göteborg och nätbutik för resten av landet) för runt 1000:- lappen. Det är för sodastreamerflaskor men har man en annan flaska så funkar regulatorn rakt på den om man har standardgängor. Finns en uppsjö i samma prisklass på nätet (co2supermarket, co2art etc). Köpte det jag refererade till och är nöjd med allt jag fick till även om jag senare har uppgraderat med en reaktor och en vertikal sodastream-adapter.

Kommentera

Sparar...
              X