Slöjorna på Kampfisken!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snyggen
    • June 2008
    • 71

    Slöjorna på Kampfisken!

    Jag införskaffade en kampfisk till mitt väggakvarium för några dagar sedan. Det började bra med att den blåste upp sig mot sin spegelbild och höll på men efter tag slutade han och låg och tog det lugnt till och från. Verkade absolut inte som den verkade må dåligt. Det gör den förvisso inte nu heller men fenorna börjar "tvinna" ihop sig i ändarna och det gillar jag inte riktigt. Har haft hanen i en vecka ungefär. Helt nytt vatten i akvariet som har varit igång tidigare. Nån som har någon ide.
    Temperaturen ligger lite över 20 grader.
  • Snap3
    • May 2009
    • 145

    #2
    Dom ska nog ha lite varmare vatten runt 25, jag har runt 23 i mitt odlingskvar och 27 i mitt andra kar.

    här kan du titta http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/p...=2&GalleryId=2

    Kommentar

    • snyggen
      • June 2008
      • 71

      #3
      Ja, jag kollade på länken du skickade och såg att "ihoptvinnade" fenor egentligen inte är någon sjukdom utan bara en indikation på att något inte är riktigt rätt. Tydligen är Kampfiskarna känsliga mot temperaturförändringar. Jag satte i en doppvärmare och petade upp tempen till 25-26 grader. Han mår bra som förut men verkar bli lite piggare nu på morgonen verkar det som.

      Kommentar

      • snyggen
        • June 2008
        • 71

        #4
        Jaha! Nu var han död?!!! Fort gick det och jag vet inte hur. Kan någon ha nån mer idè?

        Kommentar

        Arbetssätt...