hjälp oss snälla :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ejllen
    • May 2009
    • 1

    hjälp oss snälla :(

    hej!

    jag och min mamma har ett ganska stort akvarie med en platymix, 10 st mindre fiskar vars namn jag inte kan, och två golfbollar.
    vi har haft en av bollarna, som heter pascal, länge, men eftersom hans kompis rhodos (osso golfboll) dog köpte vi en ny för bara nån vecka sen, men nu lixom flyter den uppochner (den lever och andas) och försöker med alla sina krafter att åka neråt och hålla sig åt rätt håll, men det är omöjligt, han flyter bara upp igen
    när vi köpte honom så var han ganska smal, mer lik en guldfisk än en golfboll, men enfter några dagar så blev han mkt rundare om magen.
    har PANIK, vill veta om han kan överleva, vill inte förlora honom osso, vi har förlorat två slöjor och en boll under de senaste månaderna (inte av sjukdommar)
    snälla SNÄLLA kan nån hjälpa mig???
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Hur stort akvarium har du?
    Golfbollar, är det Slöjstjärt du menar?
    Flyter han upp och ner inte kan vända sig kommer snart de andra fiskarna att äta på honom plus att han säkert lider. Det är säkert simblåsan det är fel på och då tror jag inte det finns något att göra. Jag råder dig att avliva honom om inget blir bättre inom de närmaste timmarna. Hoppas det finns någon mer som kan ge sin åsikt.

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Den kan eventuellt råkat svälja luft när den ätit eftersom den bara flyter upp när den försöker simma ner.
      Hur förlorade ni dom andra fiskarna?
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      Arbetssätt...