Mögel i karet, kan det bidra till sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    Mögel i karet, kan det bidra till sjukdom?

    Hej.

    Har ett 6-kantigt akvarium med lock, det har en matningslucka mitt på locket.

    När man matar så kommer det ibland någon flinga på kanten och ett par dagar senare är det vitt mögel pga fukten om man inte torkar bort det direkt.

    Hur pass farligt är det om möglet ligger kvar någon dag? Det åker ju inte ner i karet utan sitter i locket ca 5cm ovanför vattenytan.

    Är det ofarligt för fiskarna, bidrar till sjukdom? eller ska man vara väldigt noga med all hålla det kliniskt rent?

    mvh

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kan jag aldrig tänka mig att så lite ska kunna ha någon negativ inverkan på karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Tougaye
      • January 2008
      • 209

      #3
      Ursprungligen postat av Martin85
      Hej.

      Har ett 6-kantigt akvarium med lock, det har en matningslucka mitt på locket.

      När man matar så kommer det ibland någon flinga på kanten och ett par dagar senare är det vitt mögel pga fukten om man inte torkar bort det direkt.

      Hur pass farligt är det om möglet ligger kvar någon dag? Det åker ju inte ner i karet utan sitter i locket ca 5cm ovanför vattenytan.

      Är det ofarligt för fiskarna, bidrar till sjukdom? eller ska man vara väldigt noga med all hålla det kliniskt rent?



      mvh
      man kan ju göra rent det .men jag är kanske knäpp.
      om du ser det gör rent det! mvh tougaye

      Kommentar

      Arbetssätt...