Bukvattensot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Bukvattensot

    Fiskar som har bukvattensot kan dom bli friska igen elr är dom dödsdömda???
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    #2
    Ursprungligen postat av Fösen
    Fiskar som har bukvattensot kan dom bli friska igen elr är dom dödsdömda???
    Jag hade en L-200 och en L-177 som har ätit jätte mycket och idag när jag kom hem från ett kalas var båda på botten och uppsvälda. De hade ju ätit jätte mycket förrut. Och 2 fiskar till är feta men de äter kan dt hända samma sak för dom?

    Kommentar

    • Fösen
      • January 2009
      • 383

      #3
      Ursprungligen postat av Fösen
      Jag hade en L-200 och en L-177 som har ätit jätte mycket och idag när jag kom hem från ett kalas var båda på botten och uppsvälda. De hade ju ätit jätte mycket förrut. Och 2 fiskar till är feta men de äter kan dt hända samma sak för dom?
      Nu har 2 fiskar till dött snälla hjälp så att jag kan bli av med detta!!!

      Kommentar

      • Aleks
        • February 2009
        • 145

        #4
        Kommer inte riktigt ihåg vart jag läste detta men skall försöka minnas det i detalj.

        "Det kan hjälpa fisken med ett saltbad men det tar inte död på orsaken dvs fisken mår bättre men grundsjukdommen kommer inte att botas"

        Hoppas det hjälpte.
        60L Projekt Växt
        102L Sällskap + Växt.
        240L Ombyggnad till ciklid

        Kommentar

        • smikeb
          • April 2007
          • 107

          #5
          Ursprungligen postat av Fösen
          Fiskar som har bukvattensot kan dom bli friska igen elr är dom dödsdömda???
          det går att rädda fisken om man medicinerar i tid. jag använder själv baktopur till mina malawiciklider. det fungerar.
          jag tycker att du ska bege dej till en djuraffär och prata med dem. de kan säkert hjälpa dej.
          www.oscarciklid.egetforum.se

          Kommentar

          • KoiKe
            • March 2008
            • 331

            #6
            mina malawis fick bukvattensot för några månader sen

            vissa fiskar som inte hade ätit på 2 veckor blev faktiskt friska

            jag medicinerade med flagyl (människomedicin som finns receptbelagt på apoteket)800-1000mg /100liter vatten var 8-12timme i 2-3 dagar å helt nersläckt..

            blandade även ut 1500mg flagyl med 100gram mysis å matade fiskarna med detta...

            Kommentar

            Arbetssätt...