Fenröta :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sirii
    • February 2009
    • 64

    Fenröta :S

    jag har sett att min segelfensmolly hanne har fått en vit prick på sen ena fena ser inte ut som vita prick sjukan utan är lite mera ullig som mögel typ,, skulle det kunna va fen röta?
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    låter som svamp det kan gå över av sig själv om du tillsätter lite salt i akvariet. 1dl jodfritt salt till 100L vatten (blanda med akvarievatten och tillsätt långsamt under några timmars tid till akvariet). saltet hjälper fiskarnas immunförsvar

    Kommentar

    • Sirii
      • February 2009
      • 64

      #3
      Ursprungligen postat av martinah86
      låter som svamp det kan gå över av sig själv om du tillsätter lite salt i akvariet. 1dl jodfritt salt till 100L vatten (blanda med akvarievatten och tillsätt långsamt under några timmars tid till akvariet). saltet hjälper fiskarnas immunförsvar

      okej tack! är det dödligt eller bli bara fenorna förstörda? kan jag köpa sånt salt i akvarieaffären eller funkar det med vanligt salt från mat afären?

      Kommentar

      • The_mysterium
        • March 2009
        • 17

        #4
        Dom gånger jag har haft i salt i akvariet har ja använt mig utav vanligt salt man köper i mataffären, men de måste vara utan jod

        Kommentar

        • MalMärta
          • March 2009
          • 11

          #5
          Mitt akvarium hade också problem av svamp förut, då tog jag bara närmsta salt och allt blev bättre. Har hört så mycket olika om det där med jod eller ej, vissa säger att det ska vara jod och andra inte :O

          Kommentar

          • Arctic
            • March 2009
            • 281

            #6
            det e inte jätte farligt med ett litet svampangrepp (håll koll så det inte blir värre) men om det inte ger med mig på några dagar med saltet kan det behövas medicin.

            Kommentar

            • Sirii
              • February 2009
              • 64

              #7
              Ursprungligen postat av martinah86
              det e inte jätte farligt med ett litet svampangrepp (håll koll så det inte blir värre) men om det inte ger med mig på några dagar med saltet kan det behövas medicin.

              Jag var iväg idag och köpte både salt och medicin så nu ska de förhoppningvis bli bättre

              Kommentar

              Arbetssätt...