Hur många på detta forum har haft fisktuberkulos själva?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ReBs
    • March 2008
    • 44

    Hur många på detta forum har haft fisktuberkulos själva?

    Själv hade jag det för ca 15 år sedan och det var en av orsakerna till att jag gav upp akvariehobbyn då.
    Jag fick bla en blå svullnad stor som ett mindre plommon på ena underarmen....öm som fan =)
    Sen var det ju skoj att käka antibiotika som gjorde en känslig mot sol i tre månader....givetvis sommarmånader.

    Har inte stött på någon irl som har haft denna sjukdom....folk tittar i allmänhet rätt konstigt på en när man säger att man haft fisktuberkulos...hehe

    Läste att nån på forumet har haft detta, men det borde ju vara fler
    Här är vi ju nästan 100% akvarieinnehavare så det borde ju finnas en och annan som haft det.
    Jag råder alla som har sår eller skadade nagelband att inte doppa nävarna i plurret iaf.....milt sagt irriterande sjukdom.
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

    #2
    Jag var hos en odlare/akvariebyggare i Nybro för ca 10 år sen, han hade råkat ut för det. Han hade blivit biten av en gigantisk Red Devil
    Av egen erfarenhet vet jag att man inte ska stoppa händerna i karet när man lekt med katten, rivsåren blir typ 400% värre

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Nah inte än. Vill inte ha de heller

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Vet inte säkert. Jag fick röda utslag på ena handen för ett antal år sedan, detta efter att ha meckat i akvariet med katt-klös-märken på handen. Utslagen fanns kvar i, vad jag minns 3-4 månader.
        Nåt ur akvariet som kom in via såret är jag ganska säker på att det var, men eftersom jag då inte kände till fisktuberkulos gick jag aldrig till läkare.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...