Påfågelciklid, sjuk eller???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JEZ
    • March 2009
    • 1

    #16
    Ursprungligen postat av danielpaniel
    Hej!

    Jag har en nyinköpt gul (albino) oscar eller påfågelciklid i mitt nystartade 350liters akvarium. Han beter sig väldigt annorlunda då den så fort man kommer in i rummet lägger sig ner på botten som att den vore död, helst bakom någon växt eller liknande. Men när man sedan är borta ett tag och smygtittar på den lite så ser den helt frisk ut... Vad kan detta bero på? Kan det vara vattenkvalitéten?

    När jag köpte mina påfåglar och fortfarande hade dem i fraktpåsen" från butiken så låg de allihopa på sidan när jag skulle ta upp dem, men så fort jag rörde vid påsen så hoppade dem till igen. Frågade vid ett senare tillfälle om detta när jag vart tillbaka i butiken och han sa att det bara var att dem var rädda, så det är nog inget annat än det i ditt fall också kan tänkas. plus att han som tidigare nämnt känner sig lite ensam =(
    // JEZ. 160 L scalarer med yngel
    180 L påfågelciklider
    180 L Diskus,Marmorgurami,Dvärggurami,ancistrus
    Hårboll: bl. schäfer/Leonberger

    Kommentar

    • Galne-Gurra
      • April 2008
      • 1080

      #17
      Åkte till V-ås för att köpa påfåglar (minst 4st) förra året,kollade alla zoo butiker men hittade bara en påfågel.
      Frun tyckte synd om den så han fick åka med hem,under mitt krav att vi skulle köpa fler,men han tycktes inte trivas med att vara solo med några malar.
      Veckan efter åkte vi till Ludvika och köpte 4 till och då vart det fart i baljan...
      http://web.telia.com/~u22310064/index.html

      Kommentar

      • danielpaniel
        • March 2009
        • 19

        #18
        jag har nu 2 st, men jag vet inte om jag vill köpa fler av samma art. Tror ni att det skulle gå med några andra arter också?

        Kommentar

        Arbetssätt...