Misstänkt Oodinium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ouscazz

    • February 2009
    • 910

    Misstänkt Oodinium.

    Våra Corydoras Sterbai visar tecken på att de drabbats av Oodinium (sammetssjuka). De har en sammetsgrå beläggning på hela kroppen så jag är ganska säker på att det är Oodinium.

    Jag behöver ett snabbt tips på ett bra behandlingsmedel, risken är väl annars stor att diskusar och kardinaler drabbas av samma parasit.

    Tack på förhand.
    www.diskusforum.se
    www.loricariidae.se
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är inget att vänta på, dra till zoobutiken och köp den medicinen just de har hemma.
    Det finns ett hyffsat stort antal tillverkare på medicin och är lite svårt att veta vilken av dessa som du kan få tag på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ouscazz

      • February 2009
      • 910

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det är inget att vänta på, dra till zoobutiken och köp den medicinen just de har hemma.
      Det finns ett hyffsat stort antal tillverkare på medicin och är lite svårt att veta vilken av dessa som du kan få tag på.

      Tack, det räcker som svar!
      www.diskusforum.se
      www.loricariidae.se

      Kommentar

      • Ouscazz

        • February 2009
        • 910

        #4
        Hmmm... blev lite osäker på diagnosen..

        Våra Corydoras Sterbai har fått en vitaktig beläggning på hela kroppen och på den ena (som jag avlivade i morse eftersom den såg hemsk ut, den mådde väldigt illa och kliade sig frenetiskt mot sanden) har även ryggfenan angripits och blivit mindre. Det ser ut som om kroppen täcks av ett väldigt tunt lager ludd, nästan som vitt mögel, inga tussar.

        Tacksam för tips..
        www.diskusforum.se
        www.loricariidae.se

        Kommentar

        Arbetssätt...