Dvärggurami med förstoppning???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maraschino
    • September 2008
    • 178

    Dvärggurami med förstoppning???

    Vi har en dvärggurami som har fått en "böld" vi analöppningen som nu sprider sig upp över kroppen. Han äter som han ska men vi har inte sett om han bajsar.. Kan han ha fått förstoppning och isf vad gör man åt det?
    Se bild.
    Bifogade filer
  • Galne-Gurra
    • April 2008
    • 1080

    #2
    Well den ser inte bra ut,men har du medicin i karet redan?den ser väldigt grön ut,eller är det dålig exponering av kameran...
    http://web.telia.com/~u22310064/index.html

    Kommentar

    • Maraschino
      • September 2008
      • 178

      #3
      Ursprungligen postat av Galne-Gurra
      Well den ser inte bra ut,men har du medicin i karet redan?den ser väldigt grön ut,eller är det dålig exponering av kameran...
      Jo, det gick lite fort när jag skulle ta bilden... Så vitbalansen var inställd på en helt fel värme..

      Men, han är blå och har inga färgskiftningar.
      Ingen medicin, han äter och är pigg i övrigt.
      Jag läste om bukvattensot men där står det att dem slutar äta först, men det har han inte gjort..
      Någon idé?

      Kommentar

      • Galne-Gurra
        • April 2008
        • 1080

        #4
        Har haft fiskar som dog av bukvattensot och dom matvägrade alla,och dom såg inte så konstiga ut som din gurami gör.
        Så jag tror inte att det är bukvattensot men man kan aldrig vara säker.
        Om du vill kolla upp om han bajsar överhuvudtaget eller vilken sorts bajs han har så lägg han i en yngelkasse för levandefödare...
        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

        Kommentar

        • Maraschino
          • September 2008
          • 178

          #5
          Ursprungligen postat av Galne-Gurra
          Har haft fiskar som dog av bukvattensot och dom matvägrade alla,och dom såg inte så konstiga ut som din gurami gör.
          Så jag tror inte att det är bukvattensot men man kan aldrig vara säker.
          Om du vill kolla upp om han bajsar överhuvudtaget eller vilken sorts bajs han har så lägg han i en yngelkasse för levandefödare...
          Det var ju ingen dum idé!

          Kommentar

          • Maraschino
            • September 2008
            • 178

            #6
            Guramin flöt på sida en morron så vi tog upp den i en liten skål, han var pigg så sambon tryckte lite försiktigt på bölden och ut kom det bajs! Guramin verkade fortfarande pigg så han åkte ner i akvariet igen, låg på sida och flöt men försökte samtidigt simma så vi lät honom vara, dagen efter simadehan omkring som vanligt igen!! Han har kvar sin bula under magen men äter och simmar som vanligt!?

            Kommentar

            • Stina85
              • March 2009
              • 1

              #7
              Fin färg!

              Ursprungligen postat av Maraschino
              Vi har en dvärggurami som har fått en "böld" vi analöppningen som nu sprider sig upp över kroppen. Han äter som han ska men vi har inte sett om han bajsar.. Kan han ha fått förstoppning och isf vad gör man åt det?
              Se bild.
              Äntligen en som har likadana gurami som jag! (Den där lysande ljusblå) Har inte hittat nån info om dessa nånstans. e de nåt speciellt man ska tänka på vad gäller denna sort, eller är de väldigt lika övriga gurami?
              Har tyvär ingen koll få va felet kan va me din fisk, hat inte sett ngt sånt förr.
              Mvh Stina85

              Kommentar

              Arbetssätt...