Hål i huvudet sjukan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    #16
    Jag har fått något liknande. Min fisk har skrubbsårs-liknande sår på gällocket.. Han simmar konstigt också. (Det är en silvermolly)
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

    Kommentar

    • Prickigavattensnäckan
      • November 2008
      • 4

      #17
      Hej!

      Jag undrar hur jag själv kan skicka ett meddelande. Jag är rätt ny (eller har inte varigt här så mkt) så jag vet inte hur jag ska göra.

      Tacksam för hjälp!

      Kommentar

      • Big_Sal
        • March 2008
        • 470

        #18
        jag har läst lite om den där sjukdomen då jag misstänkte att mina satanoperca leucosticta var drabbade. Stod att vattenkvalitet är viktig, alltså lite nitrater, men även att det kunde vara brister på vissa ämnen som triggar den. Varierad kost med eventuella vitamintillsatser ska vara bra i förebyggande, men även rehabiliterande syfte. Ska kolla om jag kan hitta länken.

        ahh, där har vi den


        Har faktiskt märkt att mina har blivit bättre genom att jag har varierat födan.
        Senast redigerad av Big_Sal; 02 March 2009, 17:50.
        //Salle

        Kommentar

        • Bowman
          • December 2008
          • 1318

          #19
          Ursprungligen postat av Big_Sal
          jag har läst lite om den där sjukdomen då jag misstänkte att mina satanoperca leucosticta var drabbade. Stod att vattenkvalitet är viktig, alltså lite nitrater, men även att det kunde vara brister på vissa ämnen som triggar den. Varierad kost med eventuella vitamintillsatser ska vara bra i förebyggande, men även rehabiliterande syfte. Ska kolla om jag kan hitta länken.

          ahh, där har vi den


          Har faktiskt märkt att mina har blivit bättre genom att jag har varierat födan.
          Det roliga är att jag har inget "Fisktryck" alls i karet, dom får extremt varierad mat. Och jag sköter vattenbyten noggrannt osv osv..

          Så behöver inte bero på dom "vanliga" orsakerna alls.

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            #20
            Ursprungligen postat av Prickigavattensnäckan
            Hej!

            Jag undrar hur jag själv kan skicka ett meddelande. Jag är rätt ny (eller har inte varigt här så mkt) så jag vet inte hur jag ska göra.

            Tacksam för hjälp!
            Först och främst så kanske du skall ställa frågan i en egen tråd, denna tråden handlar om en sjukdom. Förstår inte ens hur du lyckas hamna här?

            Vem eller vad vill du skicka ett meddelande till?!

            Kommentar

            Arbetssätt...