Vad kan detta vara??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grave
    • June 2008
    • 14

    Vad kan detta vara??

    Hej jag undra lita över vad detta kan va.2 av mina fiska är svarta på munnen o har konstiga svarta prickar på sidan .. vet inte om det är en sjukdom eller vad det kan va.. Hur lägger man in bilder??.. tacksam för svar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad är det för fiskar? Det skulle även underlätta om du skriver mer om karet och dess invånare.
    Bilder kan du bara lägga i tråden om du är Guldmedlem, annars får du lägga in dem på tex www.photobucket.com eller liknande och länka hit.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Grave
      • June 2008
      • 14

      #3
      tack för hjälpen med bilderna underlättar nog oxå en del fär er som kanske kan hjälpa mig
      Det är på 450 liter har lite olika sällskapsfiskar så som tetror o praktboti och sorgmanteltetror som jag då tror har en sjukdum. det är som om munnen håller på att deformera sig eller vad man ska kalla det. här är lite bilder på dom iaf

      hoppas detta hjälper lite



      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det där ser inte så roligt ut, och jag har inte en aning om vad det kan vara. Det ser lite ut som någon slags svampangrepp, men det är svårt att avgöra.
        Om jag vore i dina kläder skulle jag ta bort h*n med en gång och hålla en bra koll på de övriga tetrorna och även resterande fiskar ett bra tag framöver.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Grave
          • June 2008
          • 14

          #5
          tack för hjälpen får avliva dom på en gång ingen annan som kanske vet vad det kan vara.. Innan jag tar kol på dom

          Kommentar

          Arbetssätt...