Vitt nätliknade i ena hörnet på botten!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ziko
    • February 2009
    • 5

    Vitt nätliknade i ena hörnet på botten!!!

    Hej jag har haft ett akvarium i flera år med blandade fiskar o nu har något konstigt uppkommit på botten i ena hörnet av akvariumet, först ser det ut som vitt stänk på in sidan av glaset runt hörnet sen ligger det som ett vitt nät liknade på gruset... hmm undrar om någon vet vad detta är.. Jag har endast scalarer och sen ett par månader tillbaka 2 st regnbågshajar.... har aldrig sett detta förut om det har med hajarna att göra eller inte???
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av ziko
    Hej jag har haft ett akvarium i flera år med blandade fiskar o nu har något konstigt uppkommit på botten i ena hörnet av akvariumet, först ser det ut som vitt stänk på in sidan av glaset runt hörnet sen ligger det som ett vitt nät liknade på gruset... hmm undrar om någon vet vad detta är.. Jag har endast scalarer och sen ett par månader tillbaka 2 st regnbågshajar.... har aldrig sett detta förut om det har med hajarna att göra eller inte???
    Det är inte ett blad som lösts upp..?

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • ziko
      • February 2009
      • 5

      #3
      nej det är något annat.... kommer åter hela tiden...

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Har du möjlighet att ta en bild?

        Kommentar

        • ziko
          • February 2009
          • 5

          #5
          jag har fått reda på vad det är.... HAJ bebisar... när hajarna leker med varann sprder hanen ut ett sekret som när det lägger sig blir som ett nät/hinna... sen lägger dom rom i bladen där dom vita små är Lur ägg dom spricker o ger ett vitt stänkande på det runt om kring.....
          Hade tre regnbågs hajar först men var tvungen att ta bort en av dom för han va så elak mot dom andra två... nu visar det sig att dom ja har kvar är en hona o en hane som gillar varann skarpt kul... synd bara att scalarerna får levade föda hmmm tack ändå för hjälpen här...

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Du borde ta bort äggen och försöka dra upp ynglen! De ska tydligen vara extremt svåra att odla, vore ju kul om du lyckas!

            Kommentar

            • ziko
              • February 2009
              • 5

              #7
              gjort så...

              Ursprungligen postat av Johanski
              Du borde ta bort äggen och försöka dra upp ynglen! De ska tydligen vara extremt svåra att odla, vore ju kul om du lyckas!
              ja hoppas dom klarar sig.... meddelar vad som händer... tack

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #8
                hur gick det då?? fick några yngel?
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                Arbetssätt...