bajsar spagetti

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lucille1
    • October 2006
    • 169

    bajsar spagetti

    min ansictrus har helt plötsligt i natt bajsat jättemycket bajs som ser ut som spagetti. konsistens och färg är exakt som spagetti

    det sitter fast en massa sånna i rumpan på han nu. han äter och beter sig som vanligt.

    men vad kan de bero på??
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Vad äter den då?
    Ger du något extra till den eller får den bara "städa" och äta alger?
    Mina får ju extra grönsaker då det inte finns så mkt alger i karet för dem. Och bajset ändrar färg beroende på födan har jag märkt. Speciellt syns det på mina största guldfiskar... Äter de mkt kött så får de brunare bajs, äter de grönt så får de grönt bajs, och av torrfoder/fiskmat kan det ibland vara ljust, det kan även vara zuccinin.

    Kommentar

    • lucille1
      • October 2006
      • 169

      #3
      jag har inte nå alger alls i akvariet och sen är de för stora för att äta de. så de har ätit bryselkol och zuccini i ganska stor mängd (är många) i några år. men bajset har aldrig sett ut såhär!! i samma veva som bajset började se ut såhär (över en natt bara) så började det lukta surt avlopp i akvariet. de stank i hela lägenheten. har aldrig heller hänt förr.

      Kommentar

      • Rickeboy
        • April 2008
        • 74

        #4
        hur är värdena i akvariet.... De kan ju vara vattnet som luktar... Dåligt vatten påverkar ju fisken.....

        Kommentar

        Arbetssätt...